Tour de Paris 💛 dag 8

Vi steg upp redan kl 5, packade vĂ€skan, Ă„t frukost och var ivĂ€g pĂ„ cyklarna redan kl 06.45. Sen bar det Ă€ntligen av mot Paris!

(null)

9 mil hade vi in till stan, de första fem fram till fikan var landsvĂ€g som vanligt men sen mĂ€rktes det att vi nĂ€rmade oss stan. Vi körde först lĂ€ngs med en lĂ„ng och smal cykelvĂ€g lĂ€ngs med vattnet och genom nĂ„n skog, för att sen vika av och cykla in i stan. Och vilken jĂ€kla hĂ€ftig upplevelse det var sen att cykla genom Paris, lĂ€ngs med Seine förbi Louvren, Bastiljen, MusĂ©e d’Orsay, Notre Dame och hela vĂ€gen fram till Eiffeltornet! SĂ„ hĂ€ftigt! DĂ€r togs det bilder och sen hoppade vi upp pĂ„ cyklarna igen och tillbaka typ samma vĂ€g till den smala cykelbanan.

Överallt runt stan sĂ„g vi andra gula cyklister och alla hejade pĂ„ varandra pĂ„ vĂ€gen in mot mĂ„lgĂ„ngen.

Och nÀr vi vÀl kom fram och det var vÄr tur att rulla in bland alla anhöriga som stod med flaggor lÀngs med banan in, dÄ var det rÀtt sÄ kÀnslosamt! Min bÀsta familj var pÄ plats och hade ordnat med fina skyltar, ballong och champagne som jag badade i. 2500 cyklister var dÀr och vi bytte tröjor, sjöng och kramades. SÄ otroligt hÀftigt!!

Sen packades vĂ„r cyklar in i en lastbil, vi tog en buss till hotellet, drack lite champagne och duschade, och sen tog vi taxis till La Coupole dĂ€r vi (nĂ€stan) alla Ă„t en fin avslutningsmiddag ihop och sen sa hej dĂ„.. vilken jĂ€kla resa och prestation det hĂ€r har varit, absolut bland det hĂ€ftigaste jag gjort 💛