Utflykt, skola och födelsedagsfirande

 
Nu känns det (efter 2 skoldagar...) som att jag börjar komma in i någon slags vardagsrutin här. Men i söndags var vi lediga från allt som hade med plugg och administrativt fix att göra! På morgonen mötte jag upp ett gäng kompisar på ett studenthak mitt emot mitt hus och åt en typisk nordamerikansk (är ju trots allt i Kanada och inte USA...) brunch. Sen drog jag och Jane och planerade lite inför vår reading-week i oktober, och det lutar nog åt att vi kommer dra på en veckas resa ut i "the Canadian Rockies"! Vår plan är att hyra en bil och köra runt bland de olika nationalparkerna i det här området och göra aktiviteter som rafting, glaciärklättring, vandringar och så :) Har ju tidigare varit inne på både San Fransisco och Kuba, men det kommer nog fler tillfällen till dem platserna någon annan gång...
På eftermiddagen i söndags drog vi iväg ett stort gäng på en lång promenad på 3-4 timmar till en park i Gatineau, Québec, vilket är den franska sidan av Ottawa. Det blev mest promenad dit och väldigt lite park med tanke på avståndet, men det var en fin dag och fina utsikter över Ottawa :) På kvällen var vi alla heelt slut!
 
I måndags började det seriösa skol-livet. Satt i biblioteket hela dagen och läste läste läste. Kändes iaf intressant, och jag är väldigt nöjd med mina kursval, åtminstone 3 av 4... Den fjärde kursen blir nog också bra tillslut, den i sociologi...
Samma sak idag, har varit på föreläsningar och suttit på bibblan och läst. Och virrat omkring i mataffären med typ 5000 andra studenter (rabatt på tisdagar) och försökt lista ut vad man kan laga för mat här borta!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0