Sightseeing

Igår bestod dagen av att försöka införskaffa saker till huset, så vi som flyttat ihop gick loss på butiken "dolarama" där allt kostar i princip 1-3 dollar - toppkvalitet på våra köksgrejer med andra ord!
Jag kommer bo med en tjej från Hong Kong, en från Spanien och en tjej från Frankrike och alla verkar jättegulliga.
Jag och den spanska tjejen, Carola, hängde hela eftermiddagen och kvällen igår, och shoppade, gick och spanade in parlamentshuset och sen på kvällen gick vi på en rugbymatch mellan vårt universitet och ett från Montréal. Var kul, men jag förstod ju absolut ingenting av spelet eller reglerna. På kvällen gick vi och handlade lite mat som vi lagade tillsammans innan vi däckade av trötthet.
Det är så sjukt varmt här, och även extremt fuktigt, så man vet inte riktigt vart man ska ta vägen! Jag tog ju inte direkt med mig några sommarkläder, och har ingen vidare lust att köpa några heller när man vet att det snart antagligen kommer bli betydligt kallare klimat i det här landet....
Nu ska jag iaf iväg till skolan, spännande!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0