Liten del av Sverige i Ottawa

Den här veckan har jag spenderat i skolan, i alla fall dagstid, även om jag kanske inte fått supermycket gjort.. Fortfarande mycket fix, som t.ex. att jag ändrade mina kurser en sista gång idag haha.
I onsdags kväll ordnade IKEA här i Ottawa en fest- och shoppingkväll när varuhuset stängt för allmänheten. Var en del tävlingar, en radiostation och hur mycket studenter som helst från universiteten runt omkring. Men för vår del blev det mest fika (kanelbullar!) och lite shopping, bl.a. en liten (plast!)blomma haha.
Vi i mitt hus har bestämt oss för att ordna internationella middagar varannan torsdag, och igår var det min tur! 
Självklart blev det köttbullar, potatis, gräddsås och lingonsylt! 
Innan middagen utnyttjade jag vår sportanläggning på campus för första gången, och det var såklart step jag gick på. Väldigt annorlunda än step hemma i Lund, men helt okej. Är nog inte så poppis här med tanke på att de har 2 step-lektioner per vecka jämfört med i Lund där det är typ 5 gånger per dag...
 
Ikväll är det en internationell fest på campus, så snart ska vi ha förfest hemma hos oss.
 
På bilden ser ni alla tjejer jag bor med + Jane som också fick komma och äta köttbullar :)
 
 
Marine, Manon, Carola, Lillian & Jane :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0