Inflyttning

Vår andra dag i Montréal promenerade vi runt runt stan och gjorde en hel del sightseeing, och på kvällen var vi med på filmfestivalen som höll på just nu och kollade på film utomhus. Den sista och tredje dagen i Montréal åkte jag och Jane till kvarteret Little Italy där vi gick på en helt fantastisk stor matmarknad och provade färska frukter, åt lokal street food och köpte på oss Maple Syrup.
På kvällen tog vi oss tillbaka till Ottawa genom att åka med en familj i deras bil, en shareride, som tydligen är jättestort här. Billigt, snabbt och bra!
Vi flyttade in på vårt hostel igen där det var fullt party hela natten.
Morgonen efter tog jag mina väskor och hoppade in i en taxi och åkte upp några gator till campus, hämtade nycklarna till huset jag ska bo i i höst, och flyttade in! Huset visade sig vara heeelt tomt på grejer, inte mer än en säng, ett skrivbord och en garderob inne i rummet. Inget porslin eller köksutrustning, inget duschdraperi, täcken, kuddar... Nada! Så fick ta en liten runda ner på stan för att spana in utbudet där, och sedan hoppade jag och en annan svensk kille på bussen ut till IKEA för lite shopping. Inga köttbullar för mig den här gången, kände inte riktigt att jag hunnit börja sakna svensk mat än. Vi träffade även på ett gäng andra svenska bytisar väl där.
Jag kom hem med nytt täcke, kudde, lakan, en tallrik, en kopp, en skål och ett glas... Gäller att man diskar efter sig ;)
 
Marché de Jean-Talon, Montréal
 
Rummet
 
Rummet
 
Huset
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Du kommer nog att boa in dig där snart ! Härlig matmarknad, finns en sån i Ottawa också ?

Svar: Ja det blir bra! Ingen matmarknad i Ottawa vad jag vet, i alla fall inte någon sån som den i Montréal!
Hanna

2014-09-02 @ 14:05:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0