Helg

I fredags hade jag en riktig fixar-dag, så nu har jag landat på 4 kurser, en i statsvetenskap, en i sociologi, en i global utveckling och en i mänskliga rättigheter. köpte även in alla böcker, så nu har man att göra, ska bara försöka hitta tid till det också!
På kvällen skulle jag tillbaka till mitt hostel för en fest, men världens oväder drog igång så jag och min roomie Carola från Spanien stannade hemma och drack öl istället.
Igår morse gav vi oss ut i regnet (äntligen!) och skulle leta upp en "garage sale" för att se om vi kunde hitta något till huset, men hittade inte dit så vi drog till IKEA istället och åt köttbullar! 
På kvällen gick vi och såg en ljusshow om Kanadas historia som visades på parlamentshuset, och sen var vi på födelsedagsfest hos en belgisk tjej och tillsist gick vi ut och dansade. Var en kul kväll som vi avslutade med den lokala specialiteten poutine - pommes med ost och gravy... Var faktiskt inte riktigt så äckligt som det ser ut att vara på bilden!
Poutine
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0