Dodgeball

I fredags kväll blev det fest, men inte så mycket av den internationella festen på campus, utan mer nere på stan med alla härliga bytisar vi redan kände + några nya, men det var en riktigt rolig kväll!
När vi vaknade på lördagen öste regnet ner i Ottawa men vi vågade oss ut till campus för att köpa biljetter till en stor football-match som är nu på lördag mellan mitt universitet och ett annat här i Ottawa - "the Panda game". Vi passade också på att köpa biljetter till en NHL-match senare i oktober lite senare på dagen, så ni märker att jag blivit värsta sportnörden här borta... Kan väl säga att jag mest går för stämningen och för att alla dessa kanadensare är med i något lag i någon av alla sporter som de har här. Och jag har också gått med i ett lag!! Eller vi i mitt gäng + ett gäng killar som bor granne med några av oss har startat ett dodgeball-lag (spökboll) som kommer att spela matcher varje tisdag kväll i en turnering under resten av terminen, och ikväll hade vi vår första match! Vi blev totalt utklassade haha, men det var grymt roligt! Man spelar 10 matcher på 5 minuter vardera mot samma lag, och vi lyckades vinna 2 av de här 10 haha... Men jag var nöjd med min prestation, jag lyckades slå ut hela två personer haha.
Well well.. I lördags kväll hade vi tjejkväll hemma hos mina kompisar då killarna i det huset var bortresta, vilket var kul! Och sen på söndagen var vi några som gick på långpromenad bort till Chinatown där vi åt mat och sedan en promenad tillbaka igen längs med floden som går genom stan.
Igår var jag tillbaka i skolan, och började min nya kurs (!!) i kriminologi. Haha mitt schema ser definitvit inte ut som det gjorde när jag kom hit! Men nu får det vara nog med byten! Kurserna jag alltså kommer läsa resten av terminen är global development, political science, human rights philosophy och criminology. 
Har tyvärr inte lyckats ta några bilder att lägga upp den här gången, men ska försöka ta några som jag kan lägga upp till nästa inlägg!

Kommentarer
Postat av: mamma

Hanna, det låter som om det verkligen är full rulle och att du har det riktigt bra. Härligt

2014-09-17 @ 06:45:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0