Canoe camping

I onsdags kväll var vi tvungna att fira att vi hoppat bungee jump såklart, så det blev en bra festkväll på Carleton University där Janes roomies pluggar. I torsdags och i fredags var vi därför ganska så trötta, men fick en del jobb gjort i alla fall i skolan. Det blev dock en tidig fredag kväll, för i lördags morse var vi uppe tidigt för att åka ut på ett nytt litet äventyr. Vi hade nämligen bokat in oss på en kanot-camping-resa över helgen. Så med lånad regnjacka, ryggsäck och sovsäck, plus de varmaste kläder jag har med mig hit, var vi ett tjugotal studenter som åkte iväg norrut till Québec och Lac Poisson Blanc för att paddla kanot. Det regnade hela lördagen, men vi hade kul ändå, när vi paddlade fram på sjön och spanande in alla fina träd i rött, orange och gult. Vi pausade på någon liten ö och fortsatte fram till ön vi skulle sova på. Där gjorde vi upp en eld, satte upp våra tält, och fixade en lägerplats, och resten av kvällen satt vi runt brasan och snackade, åt mat och drack lite öl. 
Jag, Jane, Carola och Paul-Antoine som känner varandra sen tidigare paxade ett tält, men fick ofrivilligt sällskap av en annan fransk kille som snarkade som jag vet inte vad heeeela natten så vi fick inte så mycket sömn... 
Igår paddlade vi lite till och åkte tillbaka till Ottawa på kvällen, trötta och kalla, men glada, för det var en rolig helg!
Nu blir det plugg plugg plugg den här veckan, för på lördag drar jag till Kuba!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0