Vintern är här...

Japp, det är sant, vintern har kommit till Ottawa på riktigt. Har snöat alla dagar sen i lördags, och vi har numera ett lager på ca 1 dm liggandes på marken. Kan väl säga att jag är måttligt road av detta... Och idag när jag var och handlade mat spelade de julmusik på högsta volym i hela mataffären! Galna!
 
Annars vet jag inte så mycket... I lördags kväll var vi ett gäng på 20 pers som hade vinkväll hemma hos mig, och det blev en riktigt rolig kväll :) I söndags hände verkligen inte mycket, lyckades inte åstadkomma mer än att ta mig till en pannkaksbrunch hos några kompisar, och en liten middag hemma hos oss på kvällen. Igår var bara en praktisk dag med plugg, matlagning och tvätt, och så en filmkväll och Ben&Jerries (ungefär halva priset här...) på det. Ikväll spelar vi final i dodgeball - jag satsar på att vi kommer vinna!
 
 
Här är jag smaskandes på en "beavertails" - en av Ottawas specialiteter som med fördel ska avnjutas i snön, så när snön kom sprang vi såklart ner till Byward Market och köpte!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0