Sports

Förra veckan lyckades vi komma tvåa i dodgeball-turneringen efter att ha lyckats ta oss vidare från första slutspelsmatchen - så vi förbättrade nog oss ganska rejält under hösten haha! Vi avslutade dodgeball-säsongen med att spela alla mot alla av alla lag som var på plats för slutspelen, så vi var ca 100 pers som spelade mot varandra! Kul :)
Förra veckan var jag också och såg min andra NHL-match. Den här gången mötte jag upp gänget från helgen i stugan i Mont Tremblant i baren på deras universitet, tog en öl och åkte iväg och kollade på matchen. Ottawas Senators spelade mot Nashville och vann efter en spännande match! Vi åkte efter matchen tillbaka till deras universitet, tog en till öl eller två i väntan på bussen in till stan, och gick sen ut i stan. På vägen tillbaka stannade vi till på en restaurang som har öppet 24/7 och åt "middag" kl 2 på natten. Var en rolig kväll med härliga människor!
På fredagen var jag däremot så himla trött, eftersom jag även den här fredags morgonen hade en redovisning kl 8, så tog det lugnt största delen av dagen och hade sen extrem beslutsångest vad jag skulle göra på kvällen. Men det slutade med lite öl och häng med några vänner. Och i lördags spenderade jag hela dagen på biblioteket där jag lyckades skrapa ihop en uppsats som definitivt inte är det bästa jag skrivit haha. Menmen!
Kvällen spenderades med vin och tacos med mina kära rumskompisar! 
Och igår var det pannkaksbrunch igen, och på kvällen: bio! I den här staden har de ingen biograf inne i stan, så vi var tvungna att åka buss en halvtimme utanför stan, men det var det väl värt för att se den nya Hunger Games-filmen!
Och idag är jag tillbaka till plugg igen... nu börjar nämligen tentaperioden, och jag har 4 roliga tentor att se fram emot under mina tre sista veckor i Ottawa...
 
Bjuder på ännu en bild på mitt lag i dodgeball - den här gången med hela laget fint sminkade med våra olika flaggor och ett stort X eftersom vårt lagnamn är Team X (För team eXchange students...).
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0