Händelserik vecka

Jag får börja med att korrigera vad jag skrev i förra inlägget - för vi gick vidare till slutturneringen i dodgeball!!! Haha, kom till och med trea i gruppspelen! Men nu på tisdag blir det alltså finalspel för oss!
Det här är en rolig vecka med mycket på g! I onsdags kväll var jag och ett gäng ute och drack öl på vårt stammishak, och i torsdags var det fest! Vi hade köpt biljetter till en spelning med Sander van Doorn - en väldigt känd DJ som är rankad top 20 i världen just nu (jag har ju aldrig koll på några kändisar så jag hade inte riktigt koll på det här innan haha...). Det var en väldigt rolig spelning som slutade med en efterfest med honom och hans crew på hans turnébuss! Vi åkte runt i bussen i Ottawa och festade till tidigt på morgonen, och sen hann jag väl siva två timmar innan jag hade en poänggivande debatt i skolan på morgonen haha. Tycker ändå den gick helt okej! Resten av dagen spenderade jag med serier i sängen, och sen på kvällen var jag och mina två kanadensiska vänner bjudna på en stor middagsbjudning i den svenske ambassadörens hus här i Ottawa. Vi var säkert 100 svenska studenter från Ottawa, Toronto, Québec och Kingston och kanadensiska studenter som ska eller har varit i Sverige på utbyte. Vi bjöds på en massa vin och en stor buffé med svensk mat - lycka! 
Igår kom den första riktiga snön till Ottawa och det börjar krypa nedåt på termometern, men idag är det strålande sol ute, så det blir nog en härlig eftermiddagspromenad över till Québec. Sen ikväll ordnar jag och Jane en stor fest i mitt hus, så blir nog en rolig dag idag med!
 
Jag och Jane och alla hennes australienska roomies - dem jag typ spenderar mest tid med här!
 
I Sander van Doorn's turnébuss!
 
Jag, Carley (var i Lund i våras), ambassadören, och Sophia (ska åka till Lund i vår).
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0