Black Friday

Tja, det här med att börja plugga inför tentorna... Haha, jag började lite smått igår... Nu har jag så kort tid kvar, så jag prioriterar mycket hellre att umgås så mycket jag bara kan med alla istället för att sätta mig ner och plugga... Så den här veckan har jag umgåtts mycket haha! 
I tisdags hade vi fest med mitt dodgeball-lag eftersom vi inte längre har matcher på tisdagkvällarna... Alla förutom två pratade franska på den här festen, så vi höll en tävling för dem där de skulle översätta och uttala lite olika ord/meningar på franska, och det övergick till att alla skrev ner en mening på sitt eget språk som de andra skulle försöka uttala. När alla skulle uttala min kompis Kenneths mening på norska höll jag verkligen på att dö, och inte minst när jag själv skulle försöka mig på den norska dialekten. Folk från Chile, Belgien, Tyskland och Frankrike kan inte prata norska, eller svenska för den delen haha. För att citera min kära vän Javi från Chile; "oh no, but this is Chinese!".När de andra drog hem mötte jag och Kenneth upp med ett par andra vänner och gick ut. Det var en rolig kväll, som vanligt :)
Så i onsdags var jag ganska trött igen, så jag och Javi spenderade eftermiddagen på ett mysigt fik och tog en runda på stan och hittade några mysiga butiker. Det slutade med att vi köpte oss varsin fin klänning :)
På kvällen promenerade jag bort till Jane där vi satt och snackade i några timmar innan jag lyckades ta mig ut i kylan och hem för att sova.
Och igår lyckades jag faktiskt plugga hela dagen innan jag och mina roomies lagade och åt middag och gav oss iväg på en födelsedagsfest som var helt översvämmad av fransmän... Jag borde nog ha utnyttjat den här terminen för att öva min franska lite mer än jag gjort med tanke på hur mycket fransmän jag umgås med! Men nu har jag i alla fall gjort en deal med en kompis från Paris om att bara prata franska med varandra, men vi får väl se hur det går haha!
Idag är det black friday i USA, så blev en runda på stan för att se om de hade någon bra rea, men det verkar ärligt talat som att det är en större hype kring den här dagen hemma i Sverige än här i Kanada... Så blev ingen mer shopping idag, vilket nog är väldigt bra för ekonomin och för vikten på min resväska haha.
Ikväll ska jag och Jane lyxa till det och gå och äta middag på en nice restaurang och dricka lite goda drinkar!
Jag är verkligen så himla himla himla glad över alla underbara människor jag träffat här, vill verkligen inte åka ifrån dem snart!
 
 
Jane & jag - hängt ihop sedan dag 1, och hon är bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0