Vinterland

Åh nu har vi en massa massa snö i Ottawa! Känns faktiskt ganska härligt, i alla fall just nu, men kanske för att man bara har en vecka kvar här som man behöver pulsa igenom den. För ja, det är mindre än en vecka kvar för mig nu i Ottawa... På onsdag morgon skriver jag min sista tenta och sen åker jag direkt till flygplatsen och åker till NEW YORK! Vilket ska bli helt helt underbart, längtar! Men samtidigt känns det himla himla jobbigt att behöva åka hem från alla otroligt fina vänenr jag träffat här! Vissa har jag i alla fall när till i Europa, men dem från Australien och Chile kommer jag nog inte kunna träffa lika lätt... Men ska jobba på att försöka ta mig till Chile hyfsat snart!
vad händer här i Ottawa då? 
Ja, mest plugg faktiskt. Jag har tre tentor nu i slutet och alla andra också, så blir ganska intensiva pluggdagar i biblioteket, och sen lite mer chill häng på kvällarna. Men var på två fester med två olika gäng i helgen som gick, och firade min kanadensiska väns födelsedag på restaurang i måndags. Äter för övrigt väldigt mycket ute nu i slutet haha, så kommer nog komma rullande hem till Sverige om två veckor...
Igår lagade en av mina franska tjejer i huset anka till mig - jag fullständigt älskar att bo med mina fransyskor - god mat och franska runt omkring mig hela tiden! Dem kommer jag också sakna...
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0