Ottawa by air

Den här veckan har jag faktiskt lyckats ta tag i mitt studieliv ganska så bra, och imorgon skriver jag min första final i global development. Känns helt okej, halva tentan består av multiple choices, så borde inte vara alltför svårt att klara mig!
Så har varit lite lugnare på festfronten under de här dagarna i alla fall ;) I tisdags kväll lagade vår rumskompis från Hong Kong mat till oss i huset, och det var definitivt den mest exotiska "familjemiddagen" vi haft i huset under terminen, men var väldigt gott! och igår kväll gick vi alla i huset ut och åt middag på restaurang för att fira min födelsedag. Jag blev bjuden på en fantastisk fransk middag med anka, franskt vin, och tarte aux citrons et meringue till efterrätt - de har verkligen fattat grejen med mig och Frankrike! 
Idag tog jag paus från plugget igen haha och gav mig ut på äventyr. En kille jag känner från Toulouse är nämligen pilot, och brukar hyra små plan och flyga lite då och då, så jag och min kompis Paul-Antoine fick följa med på en flygtur i eftermiddags! Och det var så himla himla häftigt! Vi flög ett pyttelitet plan med plats för tre personer och under en timme spanade vi in parlamentsbyggnaderna, hela staden, Gatineau parc och Ottawas utkanter. Var en otroligt fin dag och med all snö som föll igår var det ännu finare. Och att vi dessutom lyckades pricka in en fantastisk soldnedgång gjorde inte det hela sämre! Helt underbar eftermiddag!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0