24 år

Hello!
I fredags kväll lyxade jag och Jane till det och gick ut och åt på en nice italiensk restaurang. Vi drack drinkar, gott vin, pasta och tiramisu! Gott och mysigt! Vi hamnade sen på mitt stammishak där vi stannade tills de stängde och sen satt vi uppe och snackade halva natten, så blev ännu en sen natt i Ottawa, och en trött dag dagen efter. Men jag lyckades ändå få en del plugg gjort, och på eftermiddagen gick jag och 3 andra på en promenad bort till historiska museet där de hade en julmarknad. Tyckte dock inte att det var speciellt mycket jul över den... Efter lagade jag, Carola och Javi middag tillsammans och kollade på film och väntade in min födelsedag vid tolvslaget.
Så igår var det alltså min födelsedag och den var riktig lyckad! Blev väckt av familjen på skype och öppnade ett paket fullt med svenskt godis! Vid 12 kom 25 av mina vänner härifrån Ottawa hem till mig och alla hade med sig mat och så dukade vi upp en stor brunchbuffé och drack mousserande vin hela eftermiddagen. Sen hann jag vila lite grann innan jag och Jane gav oss iväg på äventyr haha. Vi åkte iväg på en skolbuss till Montréal och det var fullt party på bussen hela vägen dit. Sen kom vi fram till en stor häftig övergiven fabrik där vi skulle gå på en konsert med Dillon Francis, en känd DJ. Kanadensare är helt galna vad gäller säkerhet och på de har säkerthetskontroll av alla innan de får komma in på arenan, men på det här stället kollade de inte bara handväskor utan till och med plånböcker... Sen var det i alla fall konsert, och det var verkligen en helt sjuk konsert, och sjukt rolig också! Vi började längst fram men rörde oss bakåt i publiken efter ett tag då det var sjukt varmt, trångt och mycket dans längst fram. Men vi danse på fram till 3 när konserten tog slut, och sen åkte vi tillbaka med vår skolbuss till Ottawa igen, och där fortsatte festen på samma sätt som vägen dit. Jag och Jane var helt imponerade över hur galna kanadensarna är haha. Kl 7 imorse var vi tillbaka i Ottawa och stupade då i säng efter en mycket rolig dag. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Fest och fest Hanna, hur ska det bli när du kommer hem till stillsamma Sverige och Lund. Kul i alla fall att du trivs så bra, men nu är det inte så långt kvat tills du kommer hem . Puss

2014-12-04 @ 13:25:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0