Utforskar Ottawa

Då har jag snart varit i Ottawa i två dygn! Har gått snabbt att komma in i "backpacker-livet", för så känns det nu när jag bor på hostel första veckan. På mitt hostel bor en massa utbytesstudenter som också väntar på att få flytta in i sina bostäder, så har lärt känna en hel del personer redan. Igår gick vi på en lång promenad genom hela stan och kollade in parlamentsbyggnaden, downtown, lite parker och så. Och idag har vi varit runt och fixat med mobiltelefoner, ordnat studentkort, kollat in mitt boende och hela campus-området. Känns som att det kommer bli en bra termin här.
Redan imorgon ska jag åka iväg till Montreal tillsammans med en dansk tjej och där ska vi möta upp en annan kille från vårt hostel. Sen flyttar jag på söndag och börjar skolan på tisdag.
Tyvärr har jag inte tagit några bilder än, men lovar att dte kommer :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0