Varldens basta resa ar slut...

Imorgon flyger jag hem till Sverige. Det kanns helt overkligt och jag kan inte fatta att min resa jorden runt pa 5 mander ar slut. Jag borjade planera resan for over ett ar sedan, och kopte biljetterna i augusti.
Sen i januari har jag varit pa 4 kontinenter (Asien, Oceanien, Afrika och Sydamerika) och rest runt i 10 lander (Indien, Malaysia, Nya Zeeland, Australien, Sydafrika, Namibia, Botswana, Zambia, Argentina och Brasilien), jag har traffat hur manga harliga personer som helst, och gjort tusen roliga aktiviteter! Det har helt enkelt varit en helt underbar resa och den kunde inte ha varit battre an sa har. Jag ar sa glad att jag gjort den har resan sjalv och att allt har gatt sa himla bra! Jag ar ocksa sa himla glad over att min sista etapp; Brasilien har varit sa underbar och rolig - ett perfekt avslut pa en perfekt resa!

Har kommer en lista pa hojdpunkterna pa min resa;

* Ljus- och offerceremonin i Haridwar, Indien
* White water rafting pa Ganges, Indien
* Paragliding i Manali, Indien
* Hastridning i Himalaya, Indien
* Taj Mahal, Indien
* Bollywoodfilmer, Indien
* Elefantridning i Jaipur, Indien
* Homestay i Jaipur, Indien
* Utsikten over Kuala Lumpur, Malaysia
* Kajak i Abel Tasman, Nya Zeeland
* Klattring pa glaciarer, Nya Zeeland
* Camping i Milford Sound, Nya Zeeland
* Bungy Jumping i Queenstown, Nya Zeeland
* Party i Queenstown, Nya Zeeland
* Simma med 400 delfiner i Kaikoura, Nya Zeeland
* Vandring uppfor Mt Doom i Tongariro N.P, Nya Zeeland
* Bad i hot springs, Nya Zeeland
* Ol, gitarr och sang pa stranden uppe i Bay of Islands, Nya Zeeland
*Sandboarding, Cape Reinga, Nya Zeeland
* Skydiving i Taupo, Nya Zeeland
* Black water rafting i Waitomo, Nya Zeeland
* En veckas party pa Kiwi-bussen, Nya Zeeland
* Party i Kings Cross, Sydney, Australien
* Operahuset i Sydney, Australien
* Klattring uppfor Sydney Harbour Bridge, Australien
* Pingviner pa Cape Point och Cape of Good Hope, Kapstaden, Sydafrika
* Korning genom Kalahari, Botswana
* Soluppgangen pa Dune 45 i Sossusvlei, Namibia
* Sunset cruise safari i Chobe N.P, Botswana
* Glida fram pa makoros i Okavango Delta, Botswana
* Walking safari, omringade av elefanter och hippos i Okavango Delta, Botswana
* Victoria Falls och duscharna av fallen dar, Zambia
* Surfing i Mar del Plata, Argentina
* Tur upp i bergen och till glaciarerna i Bariloche, Argentina
* Chokladen i Bariloche, Argentina
* Vintur i Mendoza, Argentina
* Salt-landskapen i Salta, Argentina
* Vinprovning i Cafayate, Argentina
* Hastridning i Salta, Argentina
* Iguassu Falls, Argentina/Brasilien
* Jetboat in under fallen i Iguassu, Argentina
* Kristus-statyn i Rio, Brasilien
* Hang pa stranden i Copacabana i Rio, Brasilien
* Party i favelan i Rio, Brasilien
* Snorkling och strandliv pa Ilha Grande, Brasilien
* Party i Lapa, Brasilien
* Fotbollsmatch i Rio, Brasilien
* Lapa steps, Rio, Brasilien
* Tur till favelan i Rio, Brasilien

Tja, det var val de flesta hojdpunkterna det... Tror jag fatt med allt! Sen har ju allt annat runt omkring ocksa varit helt, helt underbart!

Ses i Stockholm pa onsdag :)


Kommentarer
Postat av: Katta

Vilken fantastisk resa!! Ska verkligen bli kul att få se dig snart :D

2011-05-31 @ 16:59:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0