Underbara Bariloche

Hej! Jag har haft nagra underbara dagar har i Bariloche! Jag hade tur och min tur vande! I tisdags kvall var det festival i stan vilket var kul :) I onsdags akte jag som sagt pa annu en heldagsutflykt och egentligen skulle det ha varit en heldagsvandring, men den enda guiden for sasongen hade skadat benet sa istallet blev vi satta pa en annan busstur. Jag var darfor inte alltfor glad da jag inte kande for att spendera en till hel dag pa en buss, men det blev en mycket bra dag tillslut. For det forsta hade jag sallskap av min kompis, och for det andra akte vi till ett antal helt haftiga stallen! Vi akte till vattenfall, upp i bergen, och tillsist till en stor glaciar som det rasade ner sno ifran och det var haftigt att hora de stora snoblocken rasa!
Pa kvallen gick vi ut tillsammans med en australiensk tjej och at lyxig italiensk middag med gott vin fran argentina. Jag och den tjejen fran Australien gjorde sen sallskap pa en utflykt till en liten stad som heter El Bolsón igar. Stan ligger 2 timmar med buss bort och det ar en liten hippiestad men valdigt relaxed feeling over det hela. Dar gick vi pa en marknad med hantverk och mat, vi klattrade upp for ett hogt berg och kollade in den helt sjukt fina utsikten, at choklad och glass. Pa kvallen gick vi till en irlandsk pub :)
Bariloche ar en jattemysig stad och har finns sa mycket att gora, men idag ar det dags for mig att aka vidare... Det blir en 17 timmar lang bussresa upp till Mendoza som ar vindistriktet har i Argentina! Det kanns bra att jag har sallskap upp dit. Men innan bussen gar i eftermiddag ska jag ta mig en tur pa stan och shoppa lite klader och massa choklad till bussresan :D Haha den ar faktiskt valdigt god ;)
Nu har jag dessutom laddat upp massa bilder har fran Argentina, pa facebook, sa kolla dar :)



De har bergen ar precis overallt - sa fint!



El Bolsón



Solnedgang vid vattnet i Bariloche

Bariloche


Kommentarer
Postat av: mamma

Så mycket fina bilder på facebook !

2011-05-06 @ 21:03:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0