Rio de Janeiro

Hej! Jag fick ju aka buss hit till Rio i 24 timmar vilket var ganska segt, men val vart besvaret ;) Jag traffade en kompis jag rest runt en del med pa mitt hostel, och vi tog i princip forsta basta buss upp till den kanda Jesusstatyn och kollade in utsikten over staden. Sjukt haftigt! Hela staden ar grym!
Pa den tidigare delen av kvallen foljde vi med en kille ur personalen ner till stranden dar det var ett stort beachparty dar vi stannade nagra timmar, och senare delen av kvallen akte vi ut till en av stadens favelor for att ga pa en enorm klubb dar. Det var latt den galnaste festen jag varit pa! En enorm klubb med extremt hog funk-/technomusik och fullproppat med lokala favelamanniskor som dansade som jag vet inte vad. Vi drack capriñas och skrattade at hela grejen och hade en rolg natt och kom inte tillbaka forran solen gick upp!
Idag har jag och min kompis hangt pa Copacabana beach storre delen av dagen - sa skont med sol och varme igen! Pa eftermiddagen akte vi in till en marknad i centrum och handlade souvenirer (min vaska ar sa enorm och tung nu sa jag vet inte hur jag ska komma hem...). Jg alskar Rio so far och jag kanner mig inte alls radd, aven om man ar ganska sa medveten om hur farligt det kan vara sa man vidtar ju ganska mycket sakerhetsatgarder hela tiden ;)
Idag lamnade min kompis mig, men imorgon aker jag ut till Ilha Grande dar jag ska ha 4 dagar pa vad som sags vara paradisstrander, ska bli hur kul som helst! Vi hors :)




Kommentarer
Postat av: mamma

Ser fantastiskt ut!

Kram

2011-05-24 @ 16:11:50
Postat av: mamma

Har sett din film på Facebook, från vattenfallen, såg verkligen spännande ut ! Åkte ni in i fallen också ?

Kramar

2011-05-25 @ 19:33:33
Postat av: Hanna

Okej, jag har inte ens sett filmen sjalv haha! Men ja vi akte in i fallen, jag vet inte hur bra det syns pa filmen... puss

2011-05-26 @ 13:40:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0