Mendoza

Nu har jag varit ett par dagar i Mendoza sen jag skrev senast, och det ar en jattefin stad! Bussresan hit var lang, 17 timmar, men det gick bra. Sa i lordags nar vi kom hit kollade vi in stan och akte pa annu en guidad stadstur. Det ar en bra stad att chilla runt i med manga caféer och parker sa det har vi gjort en del. I sondags akte jag upp mot gransen till Chile dar vi vandrade lite i en nationalpark med en massa hoga berg. Vid det har laget har jag sett sa mycket olika berg sa jag snart dor, men det ar haftiga landskap jag reser igenom. Igar akte vi pa en harlig tur - en vintur! Vi akte runt till 3 olika vingardar och olivoljegardar och fick se hur vinerna tillverkas och aven provsmaka en hel del. Vi akte ocksa till en sprit- och chokladprovning i slutet. Pa kvallen hittade vi antligen en massa backpackers pa ett hostel i en annan del av stan, och vi gick till deras bar med resten av folket fran var vintur och festade hela kvallen vilket var kul! Det har ju inte varit jattemycket party har i Argentina so far...
Alla har i Mendoza ar helnervosa for att bli ranade vilket jag blir helt galen pa. Vi blev lurade, eller min kompis blev lurad pa lite pengar haromkvallen, och idag traffade vi en tysk tjej som blev ranad pa sin vaska igar, sa visst hander det saker men man kan inte ga omkring och vara radd hela tiden...
Aja, imorgon aker jag vidare till nasta stalle - Salta. Dit kommer jag aka sjalv da min hollandska kompis aker mot Chile. Annu en 19-timmarsresa att se fram emot! Jag har ju nagra sanna kvar nu mina 3 sista veckor pa den har underbara resan!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0