Mar del Plata

Sista kvallen i Buenos Aires gick vi ut, man maste ga ut i Buenos Aires! Det var kul och vi stannade uppe och dansade till all lationmusik ganska sa lange. Efter bara nagra fa timmars somn gick vi sen upp och akte till bussterminalen dar jag sa hej da till mina 2 engelska kompisar och hoppade pa min forsta buss genom Argentina (ja, de ar sjukt bekvama!) och akte till Mar del Plata. Staden ar de lokalas semesterort, och pa sommaren ar det tydligen helt packat med folk pa stranderna. Nar jag gick av bussen var det mulet, det regnade och stormade. Nar jag kom till mitt hostel var jag den enda som bodde dar i princip. Jag var inte pa varldens basta humor. Men jag gick ner till havet, och senare pa kvallen fick jag iaf sallskap av en kille fran USA. Idag pa morgonen tog jag en surflektion! Jag ar sa glad att jag gjorde det, for det var hur kul om helst! Trots mestadels instruktioner pa spanska lyckades jag efter en del ovning pa land och i vattnet stalla mig upp och surfa pa vagorna nagra ganger!
Efter lektionen pa 2 timmar tog jag mig en 3 timmar lang promenad langs med kusten och alla strander har och gick in till stan (som faktiskt ar ganska stor, eller den ar nog packad nar det ar lite mer folk har...). Nu ikvall gav jag och en tjej jag traffade pa bussen hit igar oss ut i osregnet och akte ner till hamnen dar vi at paella och calamares till middag.
Imorgon kvall lamnar jag Mar del Plata och satter mig pa en buss i 19 timmar och aker till Bariloche, som det enligt Lonely Planet ska finnas mycket backpackers i vare sig det ar sommar eller vinter, sa jag hoppas pa lite mer folk dar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0