Bariloche

Jag hade tankt att surfa min sista dag i Mar del Plata eftersom det var sa kul forsta dagen. Men nar vi vaknade i sondags var det varldens storm ute och havet var inte pa sa bra humor, sa det blev ingen surfing for mig... Det var dock en tavling for professionella surfare nere pa stranden som jag och min japanska kompis gick ner och kollade pa... Resten av dagen lag vi bara pa rummet och chillade for dels var det sondag, men ocksa forsta maj, sa precis allt var stangt. Pa kvallen hoppade jag pa en 19 timmar lang bussresa mot Bariloche. Men det var inte sa jobbigt som man kan tro. Man kan namligen falla ner stolarna sa man ligger ner, de visar film, man far mat (de erbjod tom champagne!) osv... Lite segt var det daremot framt kl tva pa eftermiddag nasta dag precis innan man kom fram. Som tur var fanns det lite fler manniskor pa mitt hostel jag bor pa nu!
Jag gillade staden Bariloche redan efter 5 minuter. Det ar som en liten alpby och den ligger intill en stor vacker sjo med hoga snokladda berg runt omkring - hur vackert som helst! Dessutom finns det sma chokladbutiker med valdigt god choklad overallt! Jag strosade runt lite pa stan och pa kvallen var vi ett gang fran mitt hostel som gick ut och at en riktigt god, stor stek och drack gott rott vin till :)
Idag har jag varit pa en heldagsutflykt. Jag akte ivag med en bat ut till en o dar vi promenerade omkring och kollade pa fler fina berg och vykortsutsikter. Det var valdigt fint, men problemet var att det mest var gamlingar med pa resan och att jag var den enda som inte pratade spanska och darmed inte heller forstod guidningen... Var ar alla backpackers?! Jaja, imorn ska iaf jag och en annan tjej aka ivag pa en till heldagsutflykt, sa da far jag lite sallskap :) Hon ska aven folja med mig till Mendoza dit jag aker pa fredag!
Tyvarr har jag ingen mojlighet att ladda upp bilder for tillfallet... Jag ska gora mitt basta for att hitta nat stalle snarast! Men sok pa Bariloche pa google sa kan ni se hur fint det ar har :)

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej Hanna,



Jag var inne o kollade på Bariloche, det ser fint ut, hoppas att det inte är för kallt bara. Det verkar vara samma väder ungefär som här hemma, kallt och blåsigt !

2011-05-04 @ 07:36:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0