Back in Rio

Igar eftermiddag akte jag alltsa ifran Ilha Grande, en dag tidigare an planerat, vilket inte gjorde nagot da regnet oste ner igar... Anledningen till att jag akte tillbaka var att jag ville ga pa en stor fest i omradet Lapa i Rio som ar varje fredag. Jag drog dit med ett stort gang pa mitt hostel igar kvall och partyt var bland det galnaste jag nagonsin sett! For det forsta oste regnet ner, och detta ar en utomhusfest, sa det var ganska intressant... Pa gatorna spelas det trummor och alla dansar samba (vi fick prova att spela trummor och fick ett antal sambalektioner av alla brasilienare...). Det serverades drinkar spetsade med jag vet inte vad, saldes knark helt oppet och militarer och poliser stod runt omkring oss med enorma vapen... Haha man kunde bara stanna upp och kolla runt pa allt runt omkring en for det var som sagt helt galet! Vi stannade dar hela natten och kom hem igen tidigt imorse. Jag gick daremot upp tidigt for att tillsammans med ett gang irlandare aka tillbaka till Lapa och kolla in omradet i dagsljus. Vi akte forst till Santa Teresa, ett jatteharligt omrade med fargglada hus, grafitti overallt och coola butiker. Sen kolla vi ocksa in den coola Lapa-trappan, en trappa som ar tackt i mosaik i den brasilianska flaggans farger. Man blev helt glad av att ga omkring dar! Senare borjade det daremot bli morkt och omradet kandes inte lika hundra nar det inte var lika mycket folk dar omkring, sa vi akte tillbaka till Copacabana och kollade in nar brasilienarna spelade fotboll pa stranden.
Det har varit 2 bra dagar, jag ar helt kar i Brasilien! Jag kanner daremot att det ska bli ganska skont att aka hem nu... Men forst har jag 2 heldagar kvar i Rio, och dem tankte jag spendera med en stor fotbollsmatch, en tur till Favelan och en solnedgang pa sockerberget :)


Kommentarer
Postat av: mamma

Snart är du hemma. Det har varit så kul att föjja dig på ditt äventyr!



Vad mycket du har fått uppleva under resans gång, så mycket fina foton du tagit ! Och så mycket folk du har träffat !

Ska bli spännande att höra om allt !

Välkommen hem,

Kramar

2011-05-29 @ 23:14:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0