3 fantastiska dagar i Salta

I lordags morse gick jag upp tidigt och akte ivag pa annu en heldagsutflykt - den har gangen foljde vi ralsen och det kanda taget Tren a las Nubes (taget till molnen) upp i bergen och vi fick se en hel del haftiga landskap. Vi stannade i en liten by for lunch och sen akte vi till en kand bro och klattrade upp till ralsen dar, vilket var sjukt anstrangande da det var 4070 meters hojd dar! Men sen kom dagens hojdpunkt - vi akte till ett stort salt-landskap, varldens tredje storsta, pa 520 kvadratkm. Hur haftigt som helst att se den enorma mangden salt sprida ut sig :) Det var kul att fa se nagot nytt igen ocksa ;)
I sondags hade jag tankt aka och rida pa eftermiddagen, men det blev installt da det an en gang var for fa anmalda (maj ar ingen hogsasgong i sydamerika om ni missat det :P). Sa istallet foljde jag med ett gang fran hostelet och klattrade upp for det lilla "berget" som finns har i Salta och kollade in utsikten over stan och sen luncha vi pa marknaden. Senare pa kvallen, efter att ha hangt i hostelets bar, akte jag och mina tva kompisar in till Saltas bargata och rokte vattenpipa och sen vidare till en klubb. Mycket intressant da det var sondag och inte alltfor mycket folk ute, men de som var ute var fran argentina sa det var kul. Vi kom hem igen nar solen borjade ga upp imorse och sen nagra timmar senare var det upp och hoppa igen, for jag ville kolla in Saltas hantverksmarknad (jag maste ju borja handla pa mig lite souvenirer nu sahar nara slutet av resan...). Pa eftermiddagen drog jag med mig en kompis och akte ut och red med ett annat foretag som drivs bland annat av en ung hollandsk tjej, och det var en underbar eftermiddag! Vi red genom en liten by, galopperade over stora falt och korsade floder. Vi besokte aven en ransch dar vi bjods pa whiskey och fick se pa nar nagra lokalbor spelade och sjong for oss. Dar spelade de aven in en reklamfilm for en festival som ska visas over hela landet, och dar drog de in mig framfor kameran och ser allmant forvirrad ut for jag inte forstar ett ord av vad de sager :P. Haha!
Na men det har varit 3 bra dagar har i Salta! Nu imorgon aker jag vidare till Tucuman dar jag stannar en natt innan jag aker vidare upp till Iguassu - det ser jag fram emot att fa se!!! Sen ar det inte mycket kvar, Rio och troligtvis Ilha Grande, och sen ar det dags for mig att komma hem...



Tren a las nubes



Saltland



Jag och min fina hast :)

Kommentarer
Postat av: Elvira

Längtar efter dig! <3

2011-05-17 @ 17:18:03
Postat av: mamma

nu längtar vi !

2011-05-17 @ 22:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0