2 bra sista dagar i Rio de Janeiro

Jag har haft tva bra dagar i Rio, de tva sista... Igar chillad jag pa morgonen men tog sen en promenad genom omradet Ipanema, langs med hela stranden dar, pa de lite exklusivare gatorna och sen pa en stor haftig hippiemarknad. Senare pa eftermiddagen akte jag ivag pa en fotbollsmatch vilket var hur kul som helst! Stamningen ar lite battre an hemma ;) Det spelades trummor, dansades och sjong pa klackens laktare dar vi stod. Som tur var vann hemmalaget som v hejade pa och det var fest varje gang de gjorde mal (3-0)! Det var en rolig kvall :)
Idag pa morgonen akte jag ivag pa en tur till en av Rios manga favelor, vilket ar slumen eller ghettot i Rio. Det var valdigt spannande! Vi akte upp till toppen av favelan pa en motorcykel och promenerade sen ner genom smala grander, forbi drugdealers och killar med stora gevar. Men det var inte laskigt, och det var valdigt intressant att se hur de faktiskt lever dar... Nar jag kom tillbaka i eftermiddags gick jag ner pa stranden for att njuta lite av solen och beachen for sista gangen pa den har resan...
Nu ikvall ska det packas och rensas i min vaska som sakert vager 25 kilo vid det har laget... Och sen kanske det blir en drink eller tva for att fira sista kvallen pa en underbar resa...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0