Windy Wellington

Sen jag simmade med delfiner har jag hunnit med att besoka Nya Zeelands huvudstad Wellington och befinner mig alltsa numera pa nordon. Jag kom hit i lordags kvall och hangde med 3 svenska tjejer hela dagen. Igar akte de vidare sa jag bestamde mig for att utforska staden pa egen hand. Arligt talat har jag inte direkt saknat en storstad, men det var trevligt att se att det finns sanna i Nya Zeeland ocksa ;)
Jag gick pa deras museum och fick lara mig massa om deras klimat och om alla deras jordbavningar, och sa hade de en haftig fotoutstallning. Jag tog aven deras cable car upp till den botaniska tradgarden och besokte parlamentsbyggnaden. Pa kvallen hade jag inte lust att bara hanga pa hostelet, sa jag tog mig till stadens biograf, dar jag slumpvis hamnade bredvid ett gang som jag rakde sitta bredvid uppe i hostelets kok nagra minuter tidigare under dagen, och jag borjade snacka med dem vilket ledde till att vi alla drog ut och drack ol och spela biljard resten av kvallen. Sa gar det till att traffa nya manniskor nar man ar ute och reser. Om man bara borjar prata med personen bredvid sa far man massa nya vanner. Jag reser sjalv, men spenderar inte speciellt mycket tid sjalv... Jag alskar det har att vara ute och resa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0