Underbara dagar med massa spannande!

Jag ar kar i att resa, och jag ar kar i att gora alla de har haftiga aktiviteterna. De tva senaste dagarna har jag gjort valdigt haftiga grejer! I forrgar gjorde jag Black Water Rafting - dvs man klammer in sig in en vatdrakt och hissar ner sig sjalv 30-40 meter under jorden och raftar i morka grottor - sjukt haftigt! Vi hissade alltsa ner oss i ett hal i marken, kom ner och akte linbana genom en svart tunnel upplyst av miljoner lysmaskar. Sen hoppa vi ner 5 meter i vattnet dar vi flot omkring pa gummiringar och spanade in lysmaskarna i taket. Vi akte rutchbana nerfor vattenfall, hoppade nerfor vattenfall och krop sen under dem (sjukt laskigt!) och for att komma upp ur tunneln 5 timmar senare klattrade vi uppfor vaggarna och tva vattenfall. En av de haftigaste grejerna jag nansin gjort!
Igar pa bussen bestamde jag mig for att gora nagot jag verkligen kampat for att inte gora under en manads tid, eftersom allt ar sa himla dyrt och jag redan har gjort det en gang, men jag kunde inte sta emot det langre och sa helt plotsligt satt jag i ett flygplan och hoppade ut fran 12,000 feets hojd annu en gang! Jag verkligen alskar att hoppa fallskarm, och att gora ett andra hopp var verkligen kul for man fattade vad som hande och man kunde se och ta in allt med utsikt och allt adrenalin pa ett annat satt. Nej jag alskar det! Tyvarr har jag inga foton fran det hoppet, det hade jag inte rad med, men det ar upplevelsen som raknas :D
Idag ar jag i Taupo och tar det lugnt trot eller ej - jag blir ju latt lite rastlos, men jag antar man inte kan hoppa fallskarm eller klattra i grottor varje dag ;) Nu har jag bara nagra dagar kvar i NZ... Jag har verkligen hur kul som helst nu nar jag aker med samma buss hela tiden och jag har fatt ett gang kompisar som jag hanger med hela dagarna, det kommer vara trakigt att aka ifran dem, men jag ser fram emot nasta aventyr ocksa!






Kommentarer
Postat av: Elvira

Fy fan vad häftigt och vad glad du ser ut! :D

2011-03-20 @ 00:57:34
Postat av: mamma

Hej Hanna, tur att man inte vet hälften av vad du gör, i förskott alltså, men vad bra att du gör allt du vill, och efteråt är det bara kul att höra om det, att allt har gått bra! Det ser verkligen häftigt ut på alla bilder. Har också varit inne på Blackkwaters hemsida och kollat på en video. Roligt att skypa med dig igår, och få höra om alla dina äventyr!

Du ser verkligen strålande glad ut, och det är härligt!

Kramar

2011-03-20 @ 08:40:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0