Kaikoura

Igar hoppade jag pa min allra forsta Kiwibuss har i Nz och det blev verkligen en heldag pa bussen. Kl 8 pa morgonen blev jag hamtad, och klockan halv 9 pa kvallen checkade jag in pa mitt hostel i Kaikoura dar jag ar nu. Lang dag! Jag satt bredvid 3 olika manniskor under tiden, men det blev inte direkt nagra langvariga vanskaper da 1 hoppade av efter en timme, nasta var en 50-arig gubbe och den tredje akte fran Kaikoura tidigt imorse. Men, jag har traffat en hel del manniskor har pa plats, det ar upp till en sjalv att ta kontakt med alla andra. Och idag nar jag gjordes varldens basta aktivitet traffade jag flera nya vanner :)
Sa idag har jag alltsa gjort varldens basta aktivitet, namligen akt ut med en bat och simmat med delfiner!!! Vi akte ut till en flock pa cirka 400 delfiner som vi hoppade in i vattnet med och simmade runt med. For att locka dem narmare gjorde man massa roliga ljud i sin snorkel, och nar de kom nara borjade man skratta och da kom annu fler! Nar de val var dar var det upp till en sjalv att underhalla delfinerna, sa jag simmade runt i cirklar med flera av dem. Det later som det inte ar sant, men det ar det, och det var sa kul!
Vi fick ocksa chansen att ta foton, kolla in pingviner och salar och njuta av solen pa dack pa baten. Jag hyrde ocksa en undervattenskamera nar jag simmade, sa jag lagger upp en bild har. Resten av dagen har jag spenderat pa stranden och nu ikvall chillar vi alla och laddar infor en helg i Wellington som vi aker till imorn bitti. Dar ska jag stanna 2 natter :)








Kommentarer
Postat av: Sanne

Gud vad jag är avundsjuk!!!!!!!

2011-03-04 @ 08:50:52
Postat av: mamma

Jag med, det låter helt fantastiskt !

Kram

2011-03-04 @ 11:14:26
Postat av: Bengt

Coolt!



Ser spännande ut på bilderna. På Tonga kan du göra samma sak, fast med valar! Ännu coolare! Vet inte om det är säsong nu dock.

2011-03-04 @ 14:05:17
Postat av: Kajsa

vadå räknade du delfinerna eller ;)? collish, skulle jag nog inte lyckats med hehe :P

2011-03-05 @ 13:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0