Har kommit fram till Sydney

Igar morse gick jag upp halv 6 for att komma i tid till mitt flyg som skulle ga vid halv 10. Nar jag kom fram till flygplatsen vid halv 8 sa de att mitt flyg var forsenat till kl 1... Sa det var bara att checka in ryggan och gora sig bekvam pa flygplatsen. Jag borjar iaf bli bra pa att underhalla mig sjalv pa alla dessa flygplatser, och med underhallning menar jag att lasa en bok, ata lite, kolla in allt i taxfreen valdigt noga osv. Na det ar faktiskt inte speciellt kul att hanga pa flygplatser... Menmen vid 1 kom jag ivag och flyget over till Australien tog ungefar 3,5 timmar. Jag var ganska sa trott efter en intensiv sista vecka i NZ och den langa resan, men jag gav mig ut och spanade in omradet jag bodde i samt kopte pa mig lite mat. Nu nar jag bor pa samma hostel mer an 2 natter kunde jag faktiskt kopa pa mig nagot annat an ett paket nudlar och en konservburk med kyckling, sa igar blev det fisk, ris och tsatziki!
Jag har ocksa lart mig har att man ska aldrig saga aldrig nar man ar ute och reser. Jag satt och at nar de kom och sa att alla pa hostelet skulle ut pa en barrunda om 5 minuter. Sa jag fick springa och slanga pa mig en annan klanning och sa gav vi oss ivag. Vi borjade med bingo pa en bar. Haha det kanske later lite tontigt men det har var kul! Det som gjorde det speciellt var att det var tva transor som ledde det hela och att det gick i ultrarapid :P Tyvarr vann jag ingenting ;) Sen drog vi vidare till en annan bar dar jag efter ett tag traffade ett gang svenskar som drog med mig till en tredje. Jag drog hem vid 2 enligt Sydneys tid, vilket var kl 4 pa morgonen i NZ... Vid det laget var jag ganska trott.
Idag gick jag dock ocksa upp tidigt for att ge mig ut pa Sydneys gator. Jag gick med pa en guidad promenad genom Sydneys alla omraden och sevardheter, en tripp pa 3 timmar. Sen at jag lunch med nagra fran turen innan jag sjalv utforskade operahuset och den botaniska tradgarden. Nu ska jag ga och ta en powernap ett tag innan det blir middag!




Kommentarer
Postat av: mamma

Har du varit inne i operahuset också ?

2011-03-27 @ 10:46:39
Postat av: mimmi

OOH SYNDEY. saknar saknar ! 1 månad sen nu,..tiden flyger iväg.



underbar resa du har oxå hanna, så avis

2011-04-11 @ 02:11:00
URL: http://larsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0