En enda lang fest

Forra gangen jag skrev var jag uppe i varv och gjorde adrenalin-grejer varje dag, sen dess har det varit lugnare pa iaf den fronten. Jag akte pa en "kulturell kvall" hos lokalbefolkningen i NZ dar vi fick lara oss om hur de brukade leva, vi fick se dans och sang och fick ata varldens basta buffe. Sen var jag ju i Taupo dar jag mest tog det lugnt. Jag gick daremot med nagra andra fran bussen pa en promenad langs floden som vi aven badade i och dagen avslutades i de varma kallorna uppe i skogen. Pa kvallen gick vi ut, och vi har varit ute varje kvall sedan dess, sa vi har verkligen levt i en harlig liten partybubbla pa sistone! Pa kvallarna gick vi ut, kom hem sent och upp tidigt nasta morgon for att hoppa pa bussen och aka vidare, sen sova pa bussen, komma fram framat kvallen och sen ga ut och borja om igen. Forsta kvallen var vi som sagt i Taupo, andra kvallen var vi ute pa landet pa en aventyrslodge dar det inte fanns nagonting annat an en bar. Vi bodde i ett rum med 32 sangar, sa det kandes som vi var pa en valdigt bra klassresa. Vi spelade ocksa volleyboll och akte linbana over den veckra forsen. Igar akte vi vidare till Wellington dar vi forst larde oss spela danska drinking games och sedan fortsatte ute. Det har varit nagra riktigt rolig dagar, men nu ar jag ganska sa slut.
Imorse akte jag och 2 tjejer ut till den workshop dar de gor alla specialeffekter till alla stora filmer som Sagan om ringen, Avatar och King Kong. Sedan at jag en hej da-lunch med mina nya kompisar som jag hangt med hela veckan innan jag akte ut till flygplatsen och hoppade pa ett flyg till Auckland dar jag ar nu.
For en vecka sen kande jag mig ganska fardig med NZ och att jag kunde aka vidare till Australien redan da. Nu vill jag inte alls aka vidare utan bara folja med mina kompisar pa bussen soderut! Vi var 4 svenska tjejer, 3 danska killar och en hollandsk kille som har hangt ihop hela veckan och gjort alla aktiviteter tillsammans, festat tillsammans. Det var verkligen jattetrakigt att saga hej da till dem idag och jag kommer att sakna dem alla!
Det ar val den negativa delen med att resa runt och traffa sa mycket folk - att saga hej da till manniskor som man blir sa bra kompisar med. Men det ar bara att ta, de har manniskorna kommer jag iaf traffa igen :)
Imorgon aker jag till Sydney dar jag ska stanna en vecka! Det ser jag fram emot!


Kommentarer
Postat av: Elvira

Jag vill också till Sagan om ringen-grejen! :D

2011-03-23 @ 21:04:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0