Bay of Islands

Hej! I lordags morse vacktes jag tiiidigt av ett varningssamtal om en tsunami, eftersom jag skulle upp och aka upp till norra udden av Nya Zeeland samma dag. Jag kan dock meddela att jag inte markt av nagon tsunami over huvudtaget. De sager att vattnet ar lite hogre an vanligt men that's it. Sa nar jag kom fram hit till Bay of Islands i lordags gick vi raka vagen ner till stranden dar vi spenderade hela dagen i solen. Jag som aldrig brukar kunna sova under dagtid somnade ganska direkt av utmattning! Kvallen var en av de basta hittills. Jag och nagra nyfunna vanner gick ner till stranden tillsammans med ett gang danskar som spelade gitarr och sjong for oss och vi satt alla dar och drack ol och sjong med med ljudet av vagorna som slog mot stranden i bakgrunden. Resten av kvallen fortsatte pa vart hostels bar.
Bay of Islands i sig ar inte nagot speciellt om man inte aker ut pa vattnet, sa igar hoppade jag pa en ganska turistig bat ut i 'skargarden' och spanade in alla omkringliggande oar, det kanda ' hole in the rock' och kollade in lite mer delfiner. Det var en solig och harlig eftermiddag.
Idag ringde klockan oerhort tidigt igen for idag var dagsutflykten upp till sjalva udden av Nya Zeeland. Men vi gjorde en del saker pa vagen. Vi stannade och tog en promenad genom regnskogen, korde pa den kanda 90 mile beach dar vi aven doppade fotterna i det ganska kalla men helt okej varma vattnet. Vi akte upp till sanddynerna som vi klattrade upp for och sandboardade nerfor och vi stannade pa en oerhort fin strand dar vi badade bort all sand i vagorna och at lunch. Sjalva udden var otroligt vacker nar vi kom dit upp. Dar finns en stor fyr, och nar man kollar rakt ut ifran den ser man var 2 hav mots - pacific ocean och tasmanska havet, vilket var haftigt. Klockan var redan sent pa eftermiddagen sa vi akte hemat igen, med ett stopp for en riktigt god fish & chips som ar det som ska atas har uppe. Det var en valdigt bra dag idag!
Imorgon har jag hela morgonen har pa stranden innan jag aker tillbaka till Auckland pa eftermiddagen. Jag ar bara dar en natt innan jag hoppar pa Kiwibussen igen och aker soderut. Nu har jag 10 dagar kvar i det har landet innan jag aker till Sydney nasta torsdag. Jag ser fram emot att stanna pa ett och samma stalle i en hel vecka!






Kommentarer
Postat av: Lasse

Nya Zeeland ser häftigt ut. Undrar om det är ett bra ställe att bo på :-) Auckland verkar vara en bra stad. Hoppas att du har kul resten av tiden där!



/Lasse

2011-03-14 @ 16:34:27
Postat av: pappa

Allt verkar vara fest och spännande upplevelser. Bra med varningar hemifrån när man bara verka njuta av allt. Ha fortsatt kul och se fram mot nästa resmål

2011-03-14 @ 21:40:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0