Back in Rotorua

Senast jag skrev var jag uppe i Bay of Islands. Jag spenderade en hel dag till dar pa stranden (det var sa harligt att stanna nagra natter pa samma stalle och bara hanga pa stranden!) innan jag akte tillbaka till Auckland. Jag sprang runt lite pa stan tillsammans med en hollandsk tjej kvallen vi kom tillbaka, men akte sen direkt vidare med Kiwibussen, soderut igen. Arligt talat var jag inte jattetaggad pa att aka tillbaka soderut, jag har ju redan varit pa i princip alla de stallen jag ska till den har veckan, men det ar 3 stopp som jag inte varit pa och som jag verkligen vill till, sa det bar av nedat iaf. Igar akte vi till Mercury Bay dar den kanda Catedral Cove finns (se bilden nedanfor). Vi tog en halvtimmes promenad ner till havet och kom fram till en helt underbar vit strand med stora vita klippor som stack upp ur havet. Vi spenderade nagra timmar med sol och bad dar innan vi akte vidare till vart hostel. Dar hangde vi mest och snackade och borjade lara kanna varandra. Det som ar bra nu nar jag aker nerat ar att alla stannar pa samma buss hela tiden, sa man hinner faktiskt lara kanna varandra. Sedan jag akte fran Queenstown har jag traffat hur mycket manniskor som helst, men man hanger med dem en eftermiddag och kvall och sen aker alla vidare pa olika hall, sa det blir inga langvariga vanskaper precis... Men nu borjar jag som sagt lara kanna de pa min buss och jag tror det kommer bli en rolig vecka!
Idag akte vi tillbaka till Rotorua (staden som luktar ruttet agg...) med ett stopp med vandring i gamla gruvor pa vagen. Eftermiddagen spenderade jag med ett gang danskar pa stan och nu ikvall ska jag ivag pa en "kulturell kvall", dvs vi besoker en by med den gamla lokalbefolkningen dar de visar upp dans, hur de bor och sen ska vi tydligen fa varldens buffe med mat! Idag ar det aven St Patricks Day, en irlandsk hogtid, sa nar vi kommer tillbaka senare ikvall ska vi kla upp oss i gront och ga ut och fira pa en irlandsk pub!
Imorgon aker vi vidare till Waitomo som jag langtat efter lange nu! Dar ska vi gora nagot som heter Black Water Rafting, men det berattar jag mer om nasta gang jag skriver :)


Kommentarer
Postat av: Bengt

Black Water Rafting ser riktigt häftigt ut! Du får passa på att besöka nån av de andra grottorna också, Glowworm Caves verkar väldigt vackert, fast ni passerar nog där på er Black Water Rafting...

2011-03-17 @ 10:30:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0