Auckland

Jag kan ju inleda med att saga att traningsvarken fran min vandring i tisdags fortfarande sitter kvar, och nu har det gatt tre dygn... ;)
Sen jag gjorde vandringen har jag forflyttat mig lite. Jag akte forst en kort vanda till Rotorua, en liten stad utan nagonting speciellt att gora egentligen. Grejen med staden ar att det ar sa mycket vulkanisk aktivitet overallt vilket betyder att det finns fullt med sma sjoar och backar eller lerpolar som det bubblar och ryker om. Med detta far man aven en outhardligt lukt - det luktar ruttet agg overallt! Jag gick i alla fall ner pa ett spa nar det borjade narma sig solnedgang och satt och forsokte latta pa traningsvarken i det 40-gradiga vattnet med utsikt over sjon. Det var ganska harligt, i alla fall nar de fyra turistbussarna med japaner lamnat omradet :P
Pa kvallen kom en annan Kiwibuss pa vag soderut till mitt hostel och det slutade med att jag hangde med dem ut och festade hela natten med nagra skona tjejer fran Goteborg :)
Igar tog jag mig vidare upp till Auckland som ar Nya Zeelands storsta stad. Dar blev jag upphamtad av Elise och Sofia som spenderar sina sista dagar har. Elise skulle aven aka och hamta tre kompisar pa flygplatsen, och medan jag och Sofia vantade hangde vi i en park och kollade in Aucklands skyline, aven det i solnedgangen och med en ol i handen. Nar killarna och Elise kom tillbaka fran flygplatsen drog vi ut och festade och hade en rolig kvall tillsammans allihopa :)
Idag akte killarna vidare och vi tjejer bestamde oss for att aka med en gratis rundtur av Auckland som Kiwi organiserar. Vi fick klattra pa Auckland Harbour Bridge (inte alltfor spannande, men anda), klattra uppfor sma inaktiva vulkaner och ga i gamla underjordiska gangar och ata varldens godaste fish & chips! Nu har jag checkat in en natt till pa mitt hostel, imorn aker jag vidare upp till Bay of Islands och Cape Reinga, toppen pa on, dar jag tankte spendera 4 dagar pa stranden, segla, sandboarda m.m.



Vi klattrade upp i ett haftigt trad i vantan pa Elise och killarna :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0