Tillbaka i Delhi, imorgon aker vi till Manali

Jag tror mitt forra inlagg blev valdigt rorigt, for jag hade sa lite tid pa internet och vi har gjort sa mycket och upplevt jag vet inte hur mycket sa det ar sa svart att forsoka beskriva allt med ord. Jag har laddat upp nagra fa bilder sa ni iaf far se lite vad vi gjort - en bild beskriver ju mer an tusen ord ;)
Okej, senast jag skrev var jag i Rishikesh dar vi bara stannade en natt, jag gillade den staden. Nasta dag akte vi till staden intill, Haridwar som ar kand for en speciell ljus- och offerceremoni vid Ganges. Vi kom inte ivag forran ganska sent, da en tjej fatt aka till sjukhus under natten for att hon blivit sa magsjuk av all mat. Det ar bara jag och en tjej till som klarat oss fran att bli sjuka, och vi tanker fortsatta vara friska! Vilket betyder att vi forsoker fa i oss sa lite indisk mat och kryddor som mojligt! Bara all lukt fran kryddor pa gatan racker!
Okej, nar vi kom till Haridwar akte vi linbana upp till ett tempel dar vi kollade runt pa alla sma gudstatyer. Det mesta vi la marke till var dock lukten fran all rokelse och alla indier som ville ta foton pa oss. Nasta stopp for dagen var ljus- och offerceremonin. For att komma dit gick vi igenom riktigt fattiga kvarter, ni kan se bilden nedanfor. I floden sprang fattiga pojkar omkring och forsokte samla ihop mynt som folk kastat i vattnet, de tog ett heligt renande bad i vattnet, de offrade aska, mat och allt mojligt i vattnet. Och de skickade ivag sma lyktor med ljus och rokelse for att hedra de doda.  Nar sjalva ceremonin borjade tandes en massa eldar som alla indier stoppade in sina hander i for att bli beskyddade eller nat sant. Det var spannande. Pa kvallen var vi sa otroligt trotta, aven om vi inte gjort jattemycket under dagen, men alla ljud och lukter och intryck trottar ut oss ;)
Idag akte vi tillbaka till Delhi pa tag i 5 timmar med en hel del kackerlackor som sallskap... Sen dess har vi tjejer gatt runt sjalva pa stan och kollat i affarer, pratat med indier som vill hora allt om oss och atit pa mcdonalds! Snart ska vi upp till hotellet igen och ata lite frukt till middag, och packa infor en 10 dagar lang resa till Manali i bergen som vi aker ivag pa imorgon bitti. Dar hoppas jag pa lite battre marknader!
Hoppas ni har det bra dar hemma!

Ljus- och offerceremonin

Fattiga kvarter

Rishikesh

Rafting pa Ganges

Beachcampet vi bodde pa

Sa har tar vi oss fram i den livsfarliga trafiken

Kommentarer
Postat av: Bengt

Phht! McDonalds i Indien... När det finns så god indisk mat!

Låter som du har en bra resa med mycket upplevelser.

2011-01-24 @ 23:57:05
Postat av: Elvira

Haha, den där "tuk tuk-en" såg ju himla säker ut... ;)

2011-01-25 @ 19:44:23
Postat av: Erik Lindhe

Här det -13 grC, ingen magsjuka, myggfritt och det finns t.o.m. McDonalds.

2011-01-26 @ 22:20:17
URL: http://onmywayto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0