Manali

Sedan jag skrev senast har vi faktiskt inte gjort sadar jattemycket... Faktiskt mest akt tag och bil, i 2 hela dagar. Allt detta resande for att komma till byn Manali som ligger nastan sa norrut du kan komma i indien. Var bil stannade igar framfor ett platskjul och vi blev livradda att det var i det vi ska bo i i en vecka. Det var lite battre, ett av tre vaningsplan ar i alla fall fardigbyggda. Utsikten ar hur fin som helst, ser ut lite som Alperna.  Problemet har ar att det ar kallt. Jag lamnade ett kallt och snoigt Sverige, och har nu kommit till ett kallt Indien med lite sno pa marken. Vi bor uppe i bergen, och bergstopparna runt omkring oss ar tackta med sno. Nej, jag trodde kanske att det skulle vara lite varmare har, men vi har det bra anda, har precis kopt en stor varm stickad troja for ungefar 20 kr som jag kan ha pa mig om kvallarna. Just nu ar vi inne i byn, dar vi har shoppat en del, blev en fin kashmirscarf, ett buddha-huvud, varma strumpor och sockor bland annat. Imorse tvattade vi namligen dar vi bor, och jag tvattade alla mina varma klader som jag har haft pa mig i princip alla dagar jag har varit har, sa jag hoppas verkligern de ar torra nar vi kommer hem ikvall! Ikvall ska vi nog se en bollywoodfilm och ta det lugnt (det ar valdigt mycket ta det lugnt om dagarna faktiskt...)
Annars ska vi nog spendera veckan med paragliding, hastridning, vandringar och lite annat smatt och gott. Ska forsoka blogga igen och lagga upp mer bilder i veckan om vi kommer till stan igen. Jag har laddat upp lite fler bilder pa facebook, for det gar snabbare, sa ni som har det far visa de andra bilderna :)
Nu far vi iaf inte fullt sa stark mat da vi har en kille som lagar alla maltider till oss, for det blir faktiskt allt for mycket kryddor hela tiden annars. Och vad galler McDonalds sa foljer jag mammas rad om att ata vasterlandsk mat sa fort jag kan ;)

Kommentarer
Postat av: Katta

Din resa låter helt underbar!Vad mycket roliga saker ni ska göra! Jag är så avundsjuk :D Var försiktig om dig och njut så mycket det bara går! puss och kram :)

2011-01-29 @ 12:25:02
Postat av: Hanna

Den ar underbar! Men jag tror att du hade tyckt det var lite jobbigt med all konstig mat och allt vad den gor med magen :P Hoppas du har det bra i Orebro!

2011-01-30 @ 13:16:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0