Indien!

Hej alla! Var ska jag borja? Jag har varit i Indien i nastan 5 dygn nu och jag har varit med om sa mycket! Jag alskar Indien, aven om det ar ganska mycket kaos.
Jag blev hamtad pa flygplatsen i onsdags morse, utan mycket somn pa planet. Jag fick traffa resten av gruppen jag aker runt med - ett gang pa 7 tjejer, nastan bara danskar och jag. Vi borjade med en rundtur i Delhi, jag hade nog inte forestallt mig staden sa som den ar, halvforfallna hus, sa fattigt, sa mycket folk overallt, och framforalt all trafik! Det varsta ar att forsoka ta sig over gatan - de kor som jag vet inte vad! Vi har spenderat mycket tid i trafiken, och om jag inte ar med om nan krock har i indien ar det ett mirakel ;)
I alla fall sa besokte vi Lotustemplet och ett Gandhimuseum i Delhi under eftermiddagen, och pa kvallen gick vi tjejer ut och at pa nagot hotell. Hotellen vi bor pa ar intressanta - harda sangar, iskallt duschvatten och ett standigt tutande fran all trafik utanfor, hela natten.
I torsdags morse tog vi taget fran delhi upp i himalayabergen. Sen akte vi en jeep pa slingrande vagar i bergen med stupen precis utanfor! Vi har sedan dess bott i talt pa en strand langs med Gangesfloden och tagit det lugnt, solat, sprungit runt barfota och atit massa indisk mat (jag tror jag borjar vanja mig vid alla kryddor!) Vi har ocksa igar och idag akt riverrafting langs med Ganges vilket var spannande, vi ramlade iaf aldrig ner i vattnet. I eftermiddags kom vi fram till Rishikesh dar vi ar nu, och har har vi kollat pa tempel och promenerat runt bland kossor och affarer med massa fint. Jag har daremot inte handlat nagot, eftersom var guide sager att det ar alldeles for dyrt och dalig kvalite har. Det blir mer shopping sen har han lovat.
Nu matse jag ga, men jag ska forsoka blogga snart igen, kanske nar vi kommer tillbaka till Delhi om nagra dagar. Jag alskar att resa och jag alskar Indien!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Bilder kommer senare!

2011-01-22 @ 14:29:54
Postat av: Elvira

Jävlar vad mycket du har hunnit med på fem dagar!!! Tänk bara fem månader...

2011-01-22 @ 14:55:22
Postat av: Åsa Wahlström

Indien är häftig och trafiken tuff. De leder nån olycksstatistik. När jag var där i vintras så tittade jag mycket på motorcyklar som transporterar hela familjer. I en del distrikt är det lag på hjälm - på föraren, men den behöver inte vara knäppt.. Ha det bra.

2011-01-22 @ 16:03:08
Postat av: Erik Lindhe

Man riktigt känner atmosfären du beskriver. Är nog förnuftigt att vara lite försiktig. Finns säkert bättre ställen att råka ut för en olycka. Vi är lite avundsjuka på dig för allt du får uppleva.

Kram Erik

2011-01-23 @ 18:23:07
Postat av: Erik Lindhe

Man riktigt känner atmosfären du beskriver. Är nog förnuftigt att vara lite försiktig. Finns säkert bättre ställen att råka ut för en olycka. Vi är lite avundsjuka på dig för allt du får uppleva.

Kram Erik

2011-01-23 @ 18:23:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0