You have mountains!

Senast jag skrev var vi i Wanaka, och nu ar jag tillbaka i Queenstown dit vi akt lite fram och tillbaka sedan dess. Vi kom hit forst i fredags kvall och tog in pa en camping dar vi kunde duscha och sminka oss (vilket tyvarr inte hander varje dag :P) och sen lyxade vi tom till det med att ga ut och ata pa en varldskand pizzarestaurang - och pizzan var den godaste jag nansin atit! mums!
Resten av kvallen spenderades pa olika barer runt om Queenstown med ett gang Nya Zeelandare vi traffat. Det var en rolig kvall!
Nasta morgon gick vi dock upp supertidigt och borjade kora mot Milford Sound och Fiordland vilket ar ett enormt naturreservat med, tro det eller ej, otroligt haftiga berg! Det blir bara battre och battre ;) Ni far kolla bilder pa facebook eller googla om ni inte tror mig...
Vi gjorde inget speciellt dar igar forutom att kora omkring i bergen och ropa wow hela tiden. Vi campade pa en valdigt fin campingplats (se bild nedan nar vi lagar mat) och gick upp tidigt imorse for att aka ut pa en kryssning mellan bergen ut mot tasmanska havet. Vi fick ocksa se lite salar, men inga delfiner (men med dem ska jag simma pa nordon!) Sen har vi suttit i bilen och akt tillbaka till Queenstown resten av dagen, och nu ar vi har.
Det ar min sista natt i var campingbil inatt. I borjan tankte jag att herregud vad jobbigt att leva i en san liten bil, men nu har jag vant mig och jag gillar ju sallskapet! Imorgon borjar min resa helt pa egen hand, det ska bli spannande och kul. Jag har bokat in mig 3 natter pa ett hostel har i Queenstown, sa jag stannar har nagra dagar innan jag hoppar pa Kiwibussarna pa torsdag. Egentligen skulle vi akt till Christchurch da, men pga jordbavningen blir det da direkt upp till Kaikoura, men ni hor nog av mig flera ganger innan dess! Queenstown ar ju extremsportens huvudstad, sa jag kommer nog ha mycket att beratta ;)



Jag och mina kara vanner vid var campervan



Har lagar vi mat pa var campingplats igar kvall



Jag pa kryssning i Milford Sound (inte jattevarmt som ni ser!)

Kommentarer
Postat av: mamma

Hanna, det ser helt fantastiskt ut, jag var inne på nätet och tittade på en film därifrån du är nu! Det ser så vackert ut, och finns tydligen hur mycket som helst att göra ! Ha det bra och var rädd om dig ! Puss

2011-02-27 @ 10:28:48
Postat av: Elvira

Åh englandsjackan!!! :P

2011-02-27 @ 15:16:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0