Wanaka!

Igar eftermiddag kom vi fram till Wanaka efter 6 timmar i bilen. Jag har sagt det forut och sager det igen; naturen i Nya Zeeland ar helt otroligt fin, och vagen in till Wanaka var nog finast hittills! Vagarna slingrar sig langs med hav och sjoar och enorma berg omger allting, jattefint! Det gar inte riktigt att beskriva och bilderna visar aldrig lika bra som det ar i verkligheten, men jag har lagt upp en hel del bilder pa Facebook iaf.
Sa idag har vi delat upp oss lite och agnat oss at 2 olika aktiviteter. Sjalv akte jag ivag pa en guidad tur med att aka jetboat langa med floderna och pa sjoarna har i Wanaka samt en del vandring i bergen. Det var haftig natur och jattefint, men kanske inte vart alla pengarna som det kostade. Alla aktiviteter har kostar runt 1000 kr, och man vill ju gora ALLT vilket man ocka gor, sa ni kan tanka er att det spenderades en del pengar ;) Tur att jag har jobbat sa mycket innan ;)
Elise och Sofia daremot valde att hoppa fallskarm har i Wanaka. Jag tankte att eftersom jag redan gjort det en gang och det ar ganska dyrt, sa kan jag gora nagot annat istallet, men nar de kom tillbaka och jag sag hur kul det hade varit for dem angrade jag mig och nu vill jag gora det igen! Sa jag funderar pa att gora det pa nordon. Jag ska ju hoppa bungyjump ocksa, men jag sager inte nar for att minska nervositeten hos vissa ;)
Nu ikvall ska vi aka vidare mot Queenstown dar vi tankte lyxa till det och ata ute, och sen ska vi aven testa det nya zeelandska utelivet, det ar ju fredag!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0