Pa vagarna i Nya Zeeland!

Jag landade i Christchurch i fredags kvall och tror att jag aldrig varit sa trott som da, 48 timmars resa, 3 flyg senare. Men nar jag landade motte mina kompisar Elise och Sofia upp mig och de hade ordnat med hyrbilen, handlat mat och bestamt att vi skulle kora till en ordentlig camping forsta kvallen, gulligt av dem och perfekt for mig! Jag passade pa att ta en lang och varm dusch efter den langa resan, definitivt en av mina topp 10 duschar nagonsin! Jag passade aven pa att tvatta bort all Indien-lukt och smuts fran mina klader i en riktig tvattmaskin - lycka!
Igar tog vi bilen som vi aven sover i och borjade aka upp till norra delen av sodra on dar vi tankte borja var resa nerat vastkusten. Utsikten ar helt otrolig, jag alskar Nya Zealands natur! Da och da stannar vi till vid nagon fin utkiksplats och lagar mat och ater (bara nudlar och spaghetti numera...). Idag har vi kommit till en plats som heter Marahau, eller Abel Tasman national park, dar det ar sol, finns turkost vatten och ar allmant underbart. Eftermidddagen har vi spenderat pa stranden, och imorgon ar vi inbokade pa en heldag i kajaker langs med kusten, ska bli kul! Har kommer ocksa ett smakprov pa bilder fran NZ :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0