New Delhi

Jag ar tillbaka i Delhi, efter en 2 dygn lang resa fran Manali. Vi kom hit sent igar kvall efter att ha akt bade bil och tag, vilket alltid ar intressant. Ni skulle ha hort alla tusentals faglar pa tagstationen i bergen, vilket ljud de kan orsaka! Och ljudet fran allt tutande har vi fatt vanja oss vid idag igen nar vi varit tilbaka i huvudstaden, ljudnivan ar helt otrolig! Okej, sa idag har vi varit i Delhi och turistat lite till. Vi har mest varit i Old Delhi dar befolkningstatheten verkade hojas avsevart! Jag har nog aldrig sett sa mycket folk pa samma stalle! Men vi fick iaf en skymt av en del minnesplatser av olika Gandhis, Red fort och en moske med utsikt over hela staden. Vi akte ocksa till en modern galleria dar vi shoppade loss, for mig blev det ett par converse och en fin indisk tunika :) Ikvall hade vi tankt ga ut, men var guide tyckte det var alldeles for farligt i omradet vi ar i, sa vi far vanta tills imorgon da vi kommer befinna oss vid Taj Mahal och Agra! Jag ser fram emot den har sista tiden med Taj Mahal och Jaipur dar jag forhoppningsvis hittar massvis fint att shoppa!


Kommentarer
Postat av: mamma

Hej Igen



Kul att höras idag, hoppas du får fina bilder från Taj Mahal !

2011-02-06 @ 19:31:35
Postat av: Lasse

Hej Hanna!

Det ser ut som att du har det bra! Kul!



Du måste vara vid Taj Mahal tidigt, i gryningen om du ska få riktigt bra bilder! :-)



Ha det bra!



Lasse

2011-02-07 @ 22:36:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0