Jaipur, en underbar stad

Sedan jag skrev senast har vi flyttat in i vardfamiljer har i Jaipur. Gruppen blev uppdelad i 2, och min halva fick absolut den basta lotten, med ett fint hus (aven om sangarna har ar hardare an betong!) och hur snall familj som helst. Vi har ett packat program med hela gruppen, vi har tex varit pa besok i ett kvinnocollege, haft forelasningar om indisk mytologi och kultur, besokt hantverkscenter och utstallningar, varit pa blockprintsfabrik och provat pa att trycka monster sjalva, en keramikfabrik och en pappersfabrik, for att namna lite ;) Utover det tar var familj med oss pa morgonpromenader i Central park, besok pa lokala skolor, de tar oss med och handlar typisk indisk mat och de lagar oss fantastiskt god indisk mat, sa nu har jag faktiskt borja tycka om den. Shoppingen i Jaipur ar super, det finns hur mycket fint som helst. Problemet ar att vi inte far tillrackligt med tid for att shoppa! Jag ska forsoka klamma in besok pa annu en tygfabrik dar de saljer blockprintade textilier och sjalar mm, for det ar sa billigt. Pa mandag eftermiddag kanske jag hinner, for pa tisdag morgon aker vi tillbaka till Delhi, och pa onsdag aker jag tyvarr fran Indien :( Jag kommer definitivt komma tillbaka hit till Rajasthan! Ikvall ska vi pa restaurang och ata en typisk middag fran Rajasthan vilket ska bli kul. By the way ar det 30 grader varmt har om dagarna! Hoppas ni har det harligt i snokaoset hemma i Sverige ;)












Kommentarer
Postat av: mamma

Oj, vad du får göra mycket roliga saker !

2011-02-13 @ 12:54:23
Postat av: mamma

2011-02-14 @ 06:34:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0