Dags att lamna Indien och aka till Nya Zeeland

En manad gar sa fort, och det ar redan dags for mig att lamna Indien... Jag hade nog kunnat stanna nagra veckor till och rest runt mer i Rajasthan, speciellt med den hjalp jag hade kunnat fa fran min underbara vardfamilj i Jaipur. Slutet pa min tid har i Indien har varit bra! Vi akte och halsade pa ett center for barn mellan 0 och 6 ar dar de fick mat, sjukvard och leksaker, och vi passade pa att leka lite med de sota barnen. Vi har ocksa varit pa Bollywoodfilm pa bio (det finns inget roligare an Bollywoodfilm!), haft avskedsmiddag med hela gruppen, varit pa besok i fabriken dar Anna O koper sina varor ifran, shoppat, strosat runt i the pink city och blivit uppkladda i sarees av familjen, for att namna nagra av de saker vi gjort ;)
Igar var det dags for oss att lamna Jaipur och familjen vilket kandes trakigt. Vi hade var egen taxi som korde oss i 7 timmar till Delhi. Avstandet ar inte sa langt, men med all trafik tar det lang tid! 6 mil tog nastan 2 timmar...
I Delhi gick jag och de 2 andra tjejerna till posten dar jag skickade hem ett 6kg tungt paket fullproppat med shopping! Hoppas det kommer fram ;) Sen checkade jag in pa mitt hotell (jag valde att byta till ett fraschare och modernare hotell an det min organisation tyckte jag skulle bo pa) som visade sig vara super! Jag fick ett singelrum med en stor mjuk dubbelsang, en riktig dusch (annars har det varit en hink och skopa som galen som gallt i en manad) och aircondition bl.a. Dessutom var frukosten imorse inkluderad, lyx! De andra tjejerna flog hem igar kvall. Dagen idag spenderar jag i hotellets lobby med internet, jag ska forsoka ladda upp hela resans bilder pa facebook nu, sa ga in dar och kolla senare! Senare i eftermiddag har jag blivit hembjuden till min guide pa en kopp te och middag innan han kor mig till fygplatsen ikvall.
Forsta flyget gar till Kuala Lumpur dar jag ska spendera en dag, och sen har jag tva flyg till innan jag landar pa Nya Zeeland pa fredag kvall och moter upp Elise och Sofia! Vi hors fran Nya Zeeland!

Ps. Jag lagger upp 2 bilder pa sangarna jag spenderat de 2 senaste natterna, sa kan ni jamfora hardheten sjalva ;) Forutom igar har hela mandens sangar sett ut som pa den forsta bilden, med endast en 2 cm tjock `madrass` bestaende av tjockt packat sagspan (=inte mjuk)!

Men forst en bild av min indiska familj :)






Kommentarer
Postat av: mamma

Ser ju ganska bra ut, där i sängen !

Kram

2011-02-16 @ 17:41:44
Postat av: Elvira

Haha jäklar vilken fettohund på första bilden!!! :P

2011-02-16 @ 21:01:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0