Sista dagen i Afrika

Jag sitter just nu pa mitt hostel i Johannesburg dar jag ska bo en natt innan jag tar mitt flyg over till Argentina imorgon. Det ar i princip bara jag som bor har, sa jag ska ta det lugnt, packa om min vaska (som jag for ovrigt ar sa trott pa att jag helst skulle slanga hela den i papperskorgen!), ata lite och sen lagga mig tidigt. Jag kanske borde borja planera lite for min resa i Sydamerika ocksa ;)
Jag har i alla fall haft nagra underbara dagar i Zambia och Livingstone! Igar gick vi upp tidigt och akte till Victoriafallen vilket var helt underbart! Vi gick pa flera olika 'spar' som visade fallen fran olika vinklar. Det roligaste var absolut det spar dar man gick forst langs med fallen och sen over en liten bro och man blev helt och hallet genomblot av alla duschar fran fallen! (Tyvarr ar internet for langsamt for att kunna ladda upp nan bild och visa hur fint det var...). Pa eftermiddagen akte jag och nagra kompisar och besokte ett lejonprojekt dar de tranar lejonungar till att klara sig sjalva ute i bushen, och dar gick vi pa promenad med 2 lejonhonor som var 17 manader gamla. Vi fick ga fram och klappa dem nar de la sig ner i graset, och nar vi promenerade gick de bredvid oss sa vi kunde klappa dem da med - haftigt!
Idag har jag bara flugit over till Johannesburg. Det var som vanligt trakigt att saga hej da till alla nya kompisar :( Men forhoppningsvis blir mina 5 veckor i Sydamerika lika roliga!
Imorgon aker jag dit, och jag hoppas pa battre internet dar sa da ska jag lagga upp alla bilder fran Afrika och halla er battre uppdaterade om vad jag gor :)
Glad pask pa er :)

Kommentarer
Postat av: Elvira

Fett coolt med lejonen!!! Glad påsk :)

2011-04-23 @ 18:51:59
Postat av: Erik Lindhe

Lycka till i Argentina. Och så var det ju tur att inte lejonen hunnit anpassa sig till buschen ännu när ni klappade dem.

2011-04-25 @ 15:32:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0