En vecka i Botswana och Zambia

Hej! Nu var det ett tag sen igen... Och jag har saklart gjort en massa kul! Tyvarr fick jag ingen zebra till middag, men springbok ar gott det med ;) Vi akte sen over till Botswana dar vi har gjort en massa kul, men sjalva huvudgrejen, och det basta hittills under tiden i Afrika, var Okavango-deltat! Vi akte ut pa floden med en liten motorbat och fick sen byta till makoros vilket ar kanoter urgropta ur tradstammar. I vattnet runt omkring oss fanns flodhastar och krokodiler gomda. Det var haftigt att glida fram pa vattnet dar. Vi campade sen 2 natter mitt ute i bushen, vart talt sattes faktisdkt upp pa en stor hog med elefantbajs... Sa det blev mycket chill, bad i vattnet ochg hang runt lagerelden pa kvallen med sjung och dans fran vara paddlare. Pa mornarna och kvallarna gick vi ocksa pa game walks, det vill saga safari till fots. Vi sag elefanter, flodhastar, zebror, giraffer och lite annat smatt och gott, vissa pa inte langre avstand an 10 meter. Den mest kritiska stunden var nar vi hade en enrom flodhast framfor oss och 3 elefanter bakom oss som blockerade var vag tillbaka till kanoterna, samtidigt som det borjade bli morkt...  Pa vag tillbaka till fastlandet tre dagar senare fick vi ocksa se en krokodil. Igar var vi pa en sunset cruise (jag har sett sa sjukt manga fina soluppgangar och solnedgangar nu!!!) i Chobe national park vilket var en safari pa en liten bat. Vi fick se annu fler elefanter och flodhastar pa nara hall :)
Idag har vi akt in i Zambia vilket redan kanns mer som Afrika! Vi ar i Livingstone vid Victoria Falls och har ska jag vara 2 natter innan jag aker vidare igen. I eftermiddags var vi pa en marknad och imorgon ska jag ga och klappa pa lejonungar! Och se pa fallen saklart! Tyvarr far man inte bada langs kanten just nu da vattnet ar for hogt ;) Det ska faktiskt bli ganska skont att fa flytta in i ett riktigt rum snart, att bo i talt med myror, insekter och apor som jagar en kan vara lite pafrestande i langden aven om jag alskar det :D


Kommentarer
Postat av: Elvira

Big LIKE! <3

2011-04-21 @ 23:55:02
Postat av: mamma

Häftigt Hanna, det låter fantastiskt !



Puss

2011-04-22 @ 10:26:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0