Buenos Aires

Hej! Numera befinner jag mig i Buenos Aires i Argentina dar jag varit ett par dagar nu. Flygresan hit blev mycket intressant, da jag fick sitta mitt i ett rugbylag fran Uruguay! Sa det blev 12 timmar med hejaramsor, foton och full rulle! Sen jag kom hit i sondags kvall har jag varit lite forvirrad, mest for att jag inte hade nagra som helst planer nar jag kom hit, var jag skulle aka eller hur lange jag skulle stanna pa varje plats. Sa forsta dagen virrade jag mest omkring pa mitt hostel och forsokte komma pa en plan. Jag kom inte fram till nagot... Pa eftermiddagen akte jag pa en guidad tur runt stan och gick in pa en fotbollsstadium, och besokte aven ett kvarter med en massa hus malade i alla mojliga farggranna farger.
Pa kvallen gick jag pa en konsert utomhus dar de spelade trummor vilket var ganska haftigt. Jag hangde dar med 3 personer fran Brasilien och de kunde knappt ett enda ord engelska, och jag kan knappt nagon spanska (speciellt inte forsta dem...) sa det blev intressant.
Igar satte jag mig med resebyran pa mitt hostel och kom tillsist fram till en plan for 3 veckor framat i Argentina! Pa fredag morgon aker jag ner till Mar del plata dar jag far nagra dagar pa stranden, sen blir det bariloche, mendoza, salta och tillsist igussaufallen. Jag ar en person som behover planer sa det kanns valdigt bra att veta precis vad jag ska gora nu!
Pa eftermiddagen gick jag och en kille fran Brasilien ut pa en promenad runt en del delar av staden. Det var betydligt battre att se stan till fots, fast jag promenerar inte garna omkring helt ensam pa gatorna... Pa kvallen hade jag en helkvall med tango! Jag fick dansa tango sjalv i en timme med 2 professionella dansare vilket var kul. Sedan var det en trerattersmiddag med kott som Argentina ar sa kant for. Att jag fick ata den middan sjalv utan sallskap gjorde dock det hela lite mindre roligt... Det ar inte alltid en dans pa rosor att resa sjalv... Kvallen avslutades sen med en lang tangoshow.
Idag akte jag pa en utflykt till El Tigre som ar en flod en bit utanfor stan. Vi akte bat pa floden dar och det var skont att komma ut fran storstan! Nu i eftermiddag har jag haft en massa smasaker att fixa och nu ska jag ga och ta mig en timmes powernap innan vi ska ut ikvall. Jag ar namligen helt helt slut och trott! Sa mycket langa resor, nya intryck och grejer sa ibland crashar man en dag eller 2. Men nu ar det 5 veckor kvar! Vi hors igen senare :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0