Tårar, kändisar, röda mattor, sol, stränder, fest, galenskaper

Ja denna helg har väl haft allt kan man säga! Nu har jag ju inte skrivit på evigheter men jag kan börja med i fredags... Jag sov hos mina föräldrar så fick stiga upp tidigt på morgonen och åka tillbaka till huset och ta hand om barnen. De var lediga från skolan så jag var tvungen att underhålla dem hela dagen så jag bestämde mig för att ta med dem på museum! Det blev ett litet projekt att hitta ett som hade öppet, men tillslut åkte vi till ett eco-museum där barnen sprang runt i en stor skog och gjorde en tipsrunda samtidigt. Det blev iaf väldigt poppis hos barnen =) Resten av dagen lekte vi en massa hemma och sen på kvällen åkte jag hem till mina föräldrar igen.
Vi gick ut och åt på restaurang (jag fick min anka äntligen ;) ) och sen sov jag där. På morgonen var det dags för dem att åka hem till Sverige, vilket jag tyckte var ganska så jobbigt och lite lagom mycket hemlängtan hade jag då... Jag menar det hade ju varit ganska lätt att hoppa in i baksätet i deras bil och bara åka, men jag har det ju ändå väldigt roligt här nere också även om det är jobbigt ibland så jag stannade kvar! Jag åt iaf lunch med mina föräldrar på stan innan de åkte... När de åkt åkte jag snabbt hem och packade om min väska för att åka in till stan igen - nu för att äta glass med Ricarda.
Vid fem var det dock dags att åka till Cannes och filmfestivalen med Franziska, Anne & Lorena. Självklart hittade jag inte det ställe jag skulle möta de andra på så jag kom en halvtimme för sent men vid 6 kom vi iaf iväg med lite baugetter som middag i bilen. Min bil lämnade jag på parleringen till en stor mataffär med en klump i magen att den inte skulle stå kvar när jag kom tillbaka igår (men det gjorde den!).
Vid 9 kom vi fram till Cannes men det tog ungefär en timme till innan vi lyckades hitta en parkering. Efter att ha bytt om snabbt i parkeringshuset gav vi oss ut på stan för att spana kändisar, dricka drinkar och springa på röda mattor!
När det började bli läggsdags (ungefär vid 4) sprang vi runt på stan jag vet inte hur länge och letade efter en toalett och efter det var det bara att bege sig till bilen - vårt hotell för natten. I parkeringshuset bytte vi om till pyjamas, borstade tänderna och kröp sen in i den lilla bilen. Jag som var helt slut av hela hej-då-grejen med mina föräldrar, lite sömn nätterna innan och den ganska långa bilresan (och så var det ju ändå lite sent) somnade trots obekvämligheterna ganska snabbt, men vaknade senare av att man knappt kunde andas i bilen och vi fick öppna fönstrena lite. Tur att vi inte sov på gatan utan i ett parkeringshus!
På morgonen tog vi bilen till stranden där vi körde hela byta-om-och-sminka-sig-grejen igen innan vi gav oss ut på stan.
Dagen spenderades med långa promenader längs vattnet, marknad, gamla stan, och så solning på stranden såklart! Tyvärr var det för kallt i havet för att bada... Vid 4 åkte vi en snabbis till Antibes som inte ligger långt från Cannes. Staden var jättemysig och vacker - jag gillade den egentligen bättre än Cannes, så dit åker jag gärna igen. Efter nån timme eller två var vi dock tvungna att åka tillbaka till Cannes för att titta på alla kändisar när de skulle gå in på röda mattan! Och efter det åt vi lite McDo innan vi strax efter 8 åkte hemåt Aix igen. Otroligt trötta var vi allihopa och jag funderade på hur jag ens skulle kunna hålla mig vaken när jag körde sista 45 minuterna hem till mig - men jag höll mig vaken och var hemma vid strax efter 12.
Idag var det dock upp som vanligt vid 7 igen för att köra barnen till skolan! Usch säger jag bara, jag hade behövt sova hela dagen! Och tyvärr hade jag så mycket att göra i huset plus att alla var hemma så jag kunde inte gå och lägga mig sen igen... Idag har jag alltså städat och tvättat hela dagen - och nu den senaste timmen har jag legat ute i solen vid poolen lite. Jag började läsa men somnade... Ska göra ett nytt försök snart. Jag har köpt lite ny pepp-musik på itunes också - kan behövas ibland ;)
Det är en lugn dag vilket behövs! Imorgon drar det igång med skola, lunch med kompisar och allt annat igen! Och på fredag har jag en presentation jag ska hålla i på skolan - vad jag ska prata om har jag ingen aning om! någon som har något bra diskusionsämne?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0