Så var hela franska familjen hemma igen

Japp, igår kom pappan hem från sin resa... Det har varit en lugn och skön vecka, men han var faktiskt snäll nu och hade köpt med sig ett par flipflops till mig :) Iaf så har jag ju gjort lite saker i måndags och igår. På morgonen i måndags städade, tvättade och strök jag och vid lunch kom mamma och pappa och deras vänner hit till Vauvernargues och tittade på byn jag bor i. Lite senare åkte jag och mamma in till stan och åt lunch på Cours Mirabeau och shoppade lite - det var mysigt!
På kvällen skjutsade de hem mig och jag åkte och hämtade barnen. Vi gjorde ett försök att bada i poolen då solen äntligen tittat fram lite, men det var alldeles för kallt i vattnet! Jag hoppas verkligen solen och värmen kommer tillbaka snart - jag har ju valt de bästa månaderna att vara här om vädret hade varit normalt vill säga!
Igår var som vilken tisdag som helst. Jobba i huset på förmiddagen, åka in till Aix och gå på banken (jag har visst spenderat mer än jag trodde här :P), lite stan, skola osv... Jag var tvungen att sitta med utanför barnens musiklektion senare på eftermiddagen och efter det åkte vi hem och pysslade med att göra Pippi-pärlplattor som mina föräldrar köpt med sig från Sverige :)
På kvällen kom som sagt pappan hem och det blev lite familjestunder med presentutdelning och spela lite spel tillsammans på kvällen innan barnen skulle sova. Först visste jag inte riktigt om jag skulle vara med, men sen tänkte jag att det nog ändå var bäst och jag fick ju vara med och det var ändå lite mysigt.
På kvällen tog jag bilen hem till en kompis och kollade på en fransk film (som var extremt dålig :P). När klockan var halv 12 och jag knappt kunde hålla ögonen öppna hoppade jag in i bilen och körde den långa, mörka vägen hem. För att hålla mig vaken lyssna jag på NRJ - men de spelade endast en låt på den halvtimmen jag körde - helt sjukt! Ska inte radion spela musik?
Jag tänkte lägga upp en bild på vad vi åt till middag igår. Som ni ser får jag alldeles utsökt mat här :P När jag åker till IKEA ska jag köpa med mig lite grejer och visa vad jag går för i köket!'
Idag har jag absolut inga planer, har ingen aning om vad jag ska göra. Jag hoppas på lite lunchsällskap men jag vet inte... Ikväll kör jag iaf hem till mina föräldrars hus då jag ska spendera morgondagen med dem - jag är nämligen ledig!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0