Lugnt

Så var det dags för ännu en vecka här nere i Frankrike. Varje morgon går jag upp kl 7 för att snabbt sminka mig och klä på mig innan jag måste väcka barnen (detta är alldeles för tidigt för mig som vant mig med att gå upp vid 9-10 det senaste halvåret!).
Jag tog min lilla skruttiga bil till barnens skola (fick motorstopp 4 ggr på 1 km för att det varit lite kallt under natten :P) och sen åkte jag tillbaka till huset för att städa städa städa och tvätta. Det är ett stort projekt att byta lakan här (som jag också gjort) då jag nämligen har en stor och härlig dubbelsäng med ett enormt täcke. För att lyckas byta lakan måste jag krypa in i påslakanet med täcket :P Förra gången jag gjorde detta tog det hela en halvtimme, men idag gick det på 5-10 minuter så jag kanske har lyckats klura ut hur man ska göra!
I eftermiddags åkte jag och Vanda hem till Ricarda (som inte får gå ut på dagarna) och satt och prata. Haha det blir ganska mycket snack om det här med att vara aupair och om våra familjer här nere :P
Jag var också tvungen att åka en snabbis in till Aix för att lämna tillbaka min hyrfilm jag lånat. Självklart hittade jag ingen gratisparkering och jag hade knappt några mynt på mig så det blev en dyr hyrfilm det där, nästan 8 euro :P
Nu ikväll har jag spenderat min tid med barnen, och jag tror det var första gången sen jag kom hit som jag lyckades få oss alla att leka/spel spel tillsammans alla tre! jag tror också att snart så kommer flickan ge med sig med mig, kanske...
Jag har hört rykten om att det är en massa lovdagar nästa vecka, torsdag och fredag, och jag vet inte riktigt vad detta innebär för mig... Jag har också hört rykten om att familjen kanske ska åka till Disneyland i Paris... Vi får väl se...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0