Jättebra helg med mina föräldrar!

Klockan är mycket och jag ska gå och lägga mig då jag verkligen är dödstrött, men jag ville bara skriva att jag har haft en jättebra helg! I lördags köpte jag med mig lite plockmat på marknaden och körde hem till huset mina föräldrar hyrt med sina vänner och gissa hur skönt det var att äntligen träffa dem! Det kanske låter larvigt då jag bara har varit borta en månad men det har nog varit den längsta månaden i hela mitt liv, och också den tuffaste, även om det varit mycket bättre nu på slutet.
I lördags gjorde vi egentligen inget speciellt förutom att installera oss i huset, prata ikapp och åka och handla mat på Carrefour (med diverse komplikationer!) och sedan äta gott och dricka vin i huset. Idag har vi varit i Isle sur la Sorgue (jag var där för 3 veckor sedan också) och gått på marknaden. Vi fikade, shoppade (espadrillos och en jättejättefin jordglob från 40-talet köpte jag) och åt lite lunch på nån typisk turistfälla. Senare på kvällen åkte vi in till Aix och åt middag på en trevlig restaurang. Det blev en jättegod trerätters och det var trevligt att gå ut och äta på restaurang tycker jag!
I vilket fall som helst har det varit otroligt skönt att bara få vara, att kunna koppla av och att vara med människor som känner en och som tycker om en! Även om jag vet att jag ska träffa dem flera gånger den här veckan kändes det lite tråkigt och småjobbigt att behöva köra ensam hem till mitt hus i mörkret nu ikväll...
Jag har iaf fått svenskt smågodis, svenska tidningar och böcker och lite kläder hemifrån av både mamma, pappa, Ingrid & Ove! Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0