Jag vill göra paravente på St Victoire!

Ännu en fin dag med sol och värme, så mycket värme att jag håller på att smälta bort när jag sätter mig i bilen vilket resulterar i att jag nästan springer ner till poolen när jag kommit ur bilen. Men det är så det ska vara.
Idag har jag städat på morgonen som alla fredagar och efter det drog jag precis som vanligt in till stan. Jag hyrde en film som jag alldeles strax ska se på (för ikväll sitter jag barnvakt) och hjälpte Vanda med att skriva ett CV. Hon ska antagligen börja jobba på ett café på Cours Mirabeau på helger - jag hoppas inte alldeles för mycket för det är nog hon jag umgås mest med!
Innan skolan satt jag också och pratade med en annan kompis och hennes kompis på skolans terass. Vi skulle prata engelska då den andra kompisen inte pratade franska, men detta visade sig vara helt omöjligt. Efter 2-3 ord på engelska övergick jag automatiskt till franska! Det måste ju vara ett bra tecken!
Ikväll såg jag tio stycken sånna där paraventes som flög över berget St Victoire och det såg så himla härligt ut så det vill jag också göra nån gång innan berget stänger för sommaren (det börjar brinna så lätt för det är så torrt).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0